شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی- مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس در همایش «طبیب روحانی» گفت: اگر انسان از اهل بیت(ع) جدا شود، هرگز موفق نخواهد بود و دست خالی از دنیا خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، شامگاه یکشنبه در مراسم دهمین سالگرد بزرگداشت آیت الله محمد تقی بهجت(ره) با عنوان «طبیب روحانی» که در سالن همایش های دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در حرکت های معنوی گاهی سخن از عقل، نقل و شهود است.

وی نکته و موضوع شایسته جلسه و سخن زیبنده را شهود دانست و افزود: در اوایل دوران طلبگی این توفیق را داشتم که گاهی از سخنان این بزرگوار بهره مند شوم؛ سخن از درس و بحث نیست، بلکه سخن از اطاعت محض است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: گاهی خود انسان در خواب نیز می داند که هویت انسان تن نیست، این نوع دانستن در خواب هنر نیست، بلکه هنر آن است که انسان در بیداری نیز بتواند این حقیقت را کسب کند.

وی جمع بین خواب و بیداری را بسیار مشکل دانست و عنوان کرد: این حقایقی که گاهی انسان آن را در عالم رؤیا حس می کند، آیت الله بهجت(ره) فردی بود که در بیداری مشاهده می کرد؛ این جمع بسیار مشکل است؛ انسان ممکن است در دنیا آن را بفهمد اما از پشت و پرده آن در آخرت چیزی نداند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) می فرماید راه رسیدن به جمع بین این دو مرحله این است که انسان اهل سنجش، تدبیر، محاسبه و اهل حساب رسی باشد، هنر آن است قبل از آنکه بخواهند انسان را در آن عالم وزن کنند، روح خود را در این دنیا وزن کند.

وی تاکید کرد: باید قبل از آن که میزان حساب شما در عالم دیگری برپا شود در این دنیا آن را وزن و حساب کرد، آن خلائی که امروز در زندگی ما وجود دارد سنجش و محاسبه است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: اگر انسان از اهل بیت(ع) جدا شود هرگز موفق نخواهد بود و دست خالی از دنیا خواهد رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha