جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، سواد رسانه ای را عامل مهمی در راستای مدیریت صحیح فضای مجازی و کاستن از تبعات نامطلوب آن برشمرد.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که چندی پیش به میزبانی حوزه های علمیه خواهران، هم اندیشی مدرسان حوزوی فضای مجازی و سواد رسانه ای برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت و حساسیت و تاثیرگذاری فوق العاده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می طلبد که حوزویان چه در بخش خواهران و چه بخش برادران بیش از پیش نسبت به این عرصه های نوین ، دغدغه و حساسیت لازم را داشته باشند.

وی افزود: واقعیت آن است که در شرایط کنونی ، شبکه های اجتماعی ، وضعیت خاصی در فضای رسانه ای پدید آورده اند به طوری که حقیقتاً کمتر فرد یا خانواده ای است که می تواند با قاطعیت مدعی شود که با مسایل و تبعات آن روبرو نیست.

این مسئول حوزوی همچنین گفت: البته باید دانست که فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی خود به یک بستر و ظرفیت مهم فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده و از این رو هم می تواند منشأ تحولات مفید و مطلوب باشد و هم این که دربردارنده عوارض و آسیب های خطرناکی باشد.

وی با تاکید بر این که مهم ترین مساله در این باره ناظر به شناخت صحیح از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است ، بیان داشت: سواد رسانه ای کمک می کند که شناخت ما از رسانه های نوین در بستر فضای مجازی و اقتضائات فعالیت در آن ها بیشتر شود و طبعاً در سایه این شناخت بهتر می توان به مدیریت چنین فضایی همت گماشت.

ظهیری همچنین گفت: بی شک ورود آگاهانه و کم آسیب در این عرصه ، پیش و بیش از هر مساله دیگری، مستلزم توجه جدی به اصل آموزش و اطلاع رسانی به موازات تلاش پیگیرانه در امر فرهنگ سازی است، چرا که امروزه با ورود تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی و توسعه بسیار زیاد آن، نهاد خانواده ایرانی با مشکلات و مسایل عدیده ای مواجه است که بدون آموزش و فرهنگ سازی مطلوب به خصوص توسعه سواد رسانه ای در جامعه نمی توان از تلاطم آن ها عبور کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha