پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روز درهای مسجد در همپشایر با شرکت غیرمسلمانان برگزار شد + تصاویر

حوزه/ همزمان با برگزاری روز درهای باز در ۱۸ مسجد و مرکز اسلامی در سرتاسر ایالت ماساچوست آمریکا، مرکز اسلامی همپشایر نیز درهایش را به روی همسایگان غیرمسلمان گشود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از gazettenet، درحالی که روز یکشنبه 18 مسجد مختلف سرتاسر ماساچوست در ایالات متحده درهایشان را به روی غیرمسلمانان گشودند، مسجد همپشایر نیز روز درهای باز برگزار کرد.

 بسیاری از همسایگان مسجد و شهروندان آمریکایی ضمن بازدید از مسجد، درحالی که از غذاهای لذیذ شرقی لذت می بردند، به گفتگو و تعامل با دوستان مسلمان شان مشغول بودند.

محمد عبدلال از اعضای هیات مدیره مسجد در این باره گفت: فضای اینجا مرا به یاد 13 حجرات در قرآن می اندازد که می فرماید: «شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید».

عبدالال گفت: این اساس دین است.

گفتنی است 18 مسجد و مرکز اسلامی از جمله جامعه اسلامی غرب ماساچوست در اسپرینگ فیلد غربی در سرتاسر این ایالت در مراسم «روز درهای باز» شرکت کردند. مسجد همپشایر که در سال 2004 رسما افتتاح شد، اخیرا به مکان بزرگتری منتقل شده است.

ناز محمد یکی از اعضای هیات مدیره مسجد با لبخند گفت: ما هنوز به داشتن این مکان برای خودمان عادت نکرده ایم. و مسئولیت نگهداری از آن ساده نیست.

وی افزود: اما داشتن یک فضای جدید برای خودمان ارزش کار کردن را دارد.

محمد گفت: ما نمایندگان بسیاری کشورهایی هستیم که مسلمان و غیرمسلمان دارند. بسیاری از ساکنان و بیشتر از 60% مسلمانان اینجا دانشجویان و ساکنان موقتی در منطقه هستند و مسجد فضایی برای عبادت در اختیار آنان قرار داده است.

کارول لویس که برای آشنایی با مسلمانان در این مراسم شرکت کرده گفت: اخبار به هیچ عنوان شیوه مناسبی برای شناخت اسلام نیست.

مگان الیس که با کودکانش در رویداد درهای باز مسجد شرکت کرده و در غرفه ادبیات حضور یافته تا قرآن و بروشورهایی با موضوعات مذهبی دریافت کند نیز می گوید: ما خودمان به خودمان آموزش می دهیم!

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha