جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حفظ قرآن

حوزه/ مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به اجرای طرح رحله در ۳۶ شهرستان اشاره کرد و گفت: تا پايان ارديبهشت ثبت نام اين طرح در كشور از طريق سايت موسسه قرآني بيت الاحزان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام علیرضاشاهسونی، ظهر امروز در نشست رسانه ای ثبت نام طرح های تخصصی حفظ یک ساله قرآن و طرح ملی رحله که در دفتر نمایندگی خبرگزاری ایکنا در استان فارس برگزار شد، با اشاره به برگزاری دو طرح تخصصي قرآني موسسه بيت الاحزان طي سال هاي گذشته، اظهار داشت: طرح مراكز شبانه روزي حفظ قران در يكسال و طرح ملي رحله حفظ جز 30 در ايام تابستان از جمله دو طرحی بوده که این موسسه در سال های گذشته اجرا کرده است.

وی با اشاره به نوزدهمین سال ثبت نام طرح مراكز شبانه روزي حفظ قرآن در يكسال، افزود: طرح ملي رحله نیز پنجمين سال آغاز آن است، اين طرح ها تقريبا اكثريت قريب به اتفاقشان در قسمت برادران، جوانان و نوجوانان 14 تا 22 سال اجرا مي شود.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه بانوان در این طرح بیشتر شرکت کرده اند، ادامه داد: بيت الاحزان اين طرح ها را ويژه براردان قرارداده است تا مقداري اين نقيصه اي كه در كشور وجود دارد و در حفظ قرآن آقايان كار جدي صورت نمي گيرد بتواند جبران كند.

وی با بیان اینکه 12 مركز شبانه روزي حفظ يكساله در كشور وجود دارد، عنوان کرد: فعالیت این 12 مرکز در استان های فارس، تهران، قم، خوزستان، مشهد خراسان رضوي و جنوبي است.

حجت الاسلام شاهسونی طرح هاي رحله را 43 طرح دانست و خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال هاي گذشته از يک رشد خيلي خوبي برخوردار بوده، تقريبا دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح رحله در 15 استان كشور درحال برگزاری و اجرا است، بیان داشت: 43 مركز شبانه روزي طرح رحله در 15 استان خواهد بود، همچنین استان هاي فارس، خوزستان، يزد و خراسان رضوي بيشترين طرح هاي رحله را دارند، فارس با 10 و خوزستان با 9 مركز پيشتاز هستند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به اجرای طرح رحله در 36 شهرستان اشاره و ابراز کرد: بين 15 استان از نظر شهرستان 36 شهرستان داوطلب اجراي اين طرح هستند، آغاز طرح رحله از اول ارديبهشت ماه است که تا پايان ارديبهشت ثبت نام اين دو طرح در كشور از طريق سايت موسسه قرآني بيت الاحزان انجام خواهد شد و در حال انجام است.

 وی عنوان کرد: علاوه بر موسسه بيت الاحزان برخي از مراكز از جمله حوزه هاي علميه و مدارس شبانه روزي آموزش و پرورش نیز در برگزاری طرح رحله و طرح مراكز شبانه روزي حفظ قران در يكسال کمک می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha