پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دومین روز همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس از برگزاری همایش «طلیعه حضور» با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت، در شیراز خبر داد.

سیده رقیه علوی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به برگزاری همایش «طلیعه حضور» در شیراز اظهار داشت: این همایش پنج شنبه 12 اردیبهشت، در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی اهداف برگزاری همایش «طلیعه حضور» را مورد توجه قرار داد و افزود: مسیر رشد و بالندگی زمانی آغاز می شود که انسان در کنار شور به شعور، شناخت و معرفت عمیق دست یابد و این امر جز در راه علم و دانش قابل دسترسی نیست.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس با بیان اینکه در آغاز سال تحصیلی جدید لازم است  شیرینی این مسیر را برذائقه جویندگان مکتب عشق و بندگی با مدد از حرکت های انقلابی بیش از پیش بچشانیم، بر این اساس باید برنامه «همایش ورودی سال 9۸ با آمیزه ای از برنامه های محرم و دفاع مقدس برنامه ریزی و تبیین شود، تصریح کرد: معاونت فرهنگی تبلیغی طرح واره همایش های استانی و مدرسه ای ورودی حوزه های علمیه خواهران را به همین منظور ابلاغ می کند.

وی ادامه داد: امید است  با تقارن آغاز سال تحصیلی 9۸ و عاشورای حسینی و آغاز هفته دفاع مقدس، سالی پر ازعلم  و معرفت را در پیش داشته باشیم، بر همین اساس، ایجاد فضای بانشاط علمی و فرهنگی جهت ارتقاء انگیزشی و ترسیم و تبیین افق طلبگی همراه با دغدغه مندی اجتماعی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

علوی به دیگر اهداف و سیاست های برگزاری همایش «طلیعه حضور» اشاره کرد و بیان داشت: تعریف مبانی سبک زندگی اسلامی با ارائه راهکارهای عملیاتی، ایجاد و تقویت انگیزش و آرمان خواهی دینی در خواهران، ارتقای سطح بینشی درراستای اصلاح رفتار و مدیریت عملکردهای طلبگی و تبیین الگوی صحیح طلبگی بر اساس نگرش بر اسلام ناب محمدی نیز از دیگر اهداف و سیاست های برگزای این همایش به شمار می رود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس برنامه های همایش «طلیعه حضور» را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در این همایش ابتدا حجت الاسلام محمودی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سخنرانی می کند، پس از آن حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور و در پایان نیز سرکار خانم ظهیری معاون فرهنگی حوزه های علمیه کشور به ایراد سخن خواهند پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha