جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار جمعی از کارکنان و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه در قرآن، تفکر و علوم قرآنی است در وجود مقدس شهید آیت الله مطهری متبلور شده بود و کوه های پر ادعا و لیدرهای جریان کمونیست را ذوب و تحت تأثیر قرار داد تا جایی که در خصوص اسلام و انقلاب نوشته های جدیدی ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارکنان و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند، ضمن تبریک مقام معلم و بزرگداشت مقام معلم نمونه برای جهان امروز، آیت الله شهید مطهری اظهار کرد: اخلاق، رفتار، گفتار، ورود در صحنه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیاز به زیرساخت دارد، لذا اگر زیرساخت به درستی پایه گذاری نگردد، همان کلمه و شجره خبیثه است و ثمره آن نیز جز خباثت چیز دیگری نخواهد بود.

وی ابراز داشت: زمانی که اقدامات مبتنی بر هوای نفس، جهل، منافع گروهی و خانوادگی باشد، برای جامعه بشری فاجعه به بار می آورد و ما امروز و در شرایط آخرالزمانی در این مشکل گیر کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز وحشیگری به اوج خود رسیده است، عنوان داشت: دشمنان برای رسیدن به هوای نفسشان هر جنایتی را انجام می دهند و سپس آن را توجیه می کنند، لذا ظلم، بی عدالتی، قتل و ویران کردن کشورها و شهرها حاصل حضور استکبار جهانی در کشورهای مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: پیغمبران آمده اند تا به انسان حکمت بیاموزند و انسانی قابل قبول است که در جهت نظری و عملی بر اساس حکمت عمل کند، لذا کوچکترین کاری که می خواهد انجام دهد بر اساس مبنایی است که ریشه عقلی، فکری، وحیانی، عرفان و علمی دارد و دارای کرامات اخلاقی است.

وی با بیان اینکه هر فردی که به فراخور خود از حکمت الهی، تقوای علوی، راه حسینی، عشق به حضرت مهدی(عج)، تفکر لقمانی و حضرت امیرالمومنین علی(ع) استفاده کند، می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد، ادامه داد: در زمان ما آیت الله شهید مطهری به عنوان سمبل راه شناخته شده اند و دارای جایگاهی شایسته اند که دوست و دشمن ایشان را می شناسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: گرچه مطهری و از قبیل مطهری ها را از جامعه گرفتند، اما این افراد به یک کشور خاص تعلق نداشتند و سرمایه های بشر بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: اگر چه آیت الله مطهری و آیت الله بهشتی در کنار ما نیستند، اما آثارشان هنوز وجود دارد و در مقابل سخنان دنیا هنوز حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: آنچه در قرآن، تفکر و علوم قرآنی است در وجود مقدس شهید آیت الله مطهری و مطهری ها متبلور شده بود و کوه های پر ادعا و لیدرهای جریان کمونیست را ذوب و تحت تأثیر قرار داد تا جایی که در خصوص اسلام و انقلاب نوشته های جدیدی ارائه دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بر اساس چنین زیرساختی رشد پیدا کرده و انتظار نیز همین بود، اضافه کرد: سپاه تنها یک نیروی نظامی نیست بلکه یک نیروی فرهنگی، ارزشی و الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: در هر بخشی که نیاز روز کشور می شود، سپاه و زیرمجموعه بسیج 20 میلیونی با برکت با تفکر، اخلاق و برخورد حکیمانه برای خدمت رسانی به مردم در هر مشکلی از جمله نظامی و اقتصادی به صحنه می آیند و افتخارات امروز کشور بر دوش نیروی های نظامی است که گاهی عده ای نمک نشناسی می کنند.

وی گفت: اگر فرهنگ بسیجی گسترش پیدا کند دنیا حرفی برای گفتن ندارد و دنیای استکبار نمی تواند انسان‌های نافهم که بهره ای ندارند را گول بزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به سخن امام (ره) در سال 42 خاطر نشان کرد: همانطور که امام در آن زمان پیش بینی کردند اول زمینه سازی ظهور با نشر تفکر بسیجی در ایران رخ می دهد و سپس در منطقه و جهان فراگیر می شود، امروز می بینیم در کشورهای منطقه حضور پر رنگ سپاه و بسیج و باقی نیروهای مسلح با تفکر بسیجی مقدمات انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) را فراهم می سازد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تفکر بسیجی در همه نیروهای مسلح وجود دارد و همه یکی هستند، تصریح کرد: اینکه فرمانده ارتش خود را یک سپاهی می نامند یک واقعیت است.

وی با اشاره به اینکه تفکر سپاهی و بسیجی بود که باعث شد آمریکا بار خود را در منطقه ببندد، افزود: اگر این تفکر نبود و کشورهای اسلامی به دست داعش می افتاد دیگر کسی نمی توانست به راحتی آب بخورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: امروز در منطقه و فردا در جهان این تفکر پیشرفت خواهد کرد، زیرا این تفکر چیزی نیست که با بمب اتم نابود گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی، راه مدیریت بشر را برادری و مودت دانست و گفت: اربعین حسینی که تبلور تفکر است که امروز محدود به منطقه نیست، بحث دو جبهه است که جبهه ای با بمب، اسلحه، ویرانی کشورها ، حمله نظامی و تسلط زورگویان پیش می آید که خصومت و دشمنی و بد بینی است و جبهه ی دیگر جبهه اربعین حسینی است که تفکر حسینی و حکمت است و هر چه وجود دارد محبت، ایثار، از خودگذشتگی و یکرنگی میان انسان‌ها از مذاهب مختلف است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تفکر ظلم نمی تواند پایدار بماند، گفت: خدا را شکر کنید که در این مقطع قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) لیاقت دارید و جزو کسانی هستید که در این جهت انجام وظیفه می کنید.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha