جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسلام و حمایت از آوارگان

حوزه/ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به نقش تقریب در کاهش چالش های اجتماعی"، گفت: مساله آواره گان، نه یک چالش منطقه ای بلکه یک چالش جهانی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، همایش "اسلام و حمایت از رانده شده ها در خاورمیانه" به میزبانی دانشگاه "جامعه الاسلامیه" شهر نجف اشرف روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور علمای برجسته و بیوت برخی مراجع عراق برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان یکی از سخنرانان اصلی این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت.

مختاری در این همایش به بحران رانده شده ها و آواره گان، پرداخت و گفت: متاسفانه در سال های اخیر با خوانش افراطی از اسلام، بخشی از مسلمانان را از سرزمین و وطن خود بیرون کردند و این از چالش های مهم معاصر در منطقه است که آسیب های اجتماعی، فرهنگی به بار آورده است.

وی مساله رانده شده ها از سرزمین خودشان که به خاطر جنگ ها و عوامل مختلف اتفاق می‌افتد را نه یک چالش منطقه ای، بلکه یک چالش جهانی دانست و افزود: دین اسلام یک ظرفیت مهم است که می تواند راهکارهای برای این چالش بدهد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان داشت: برای حل این مسئله باید به قرآن و اسلام برگردیم و از این دین رحمانی که همه را به تقوا و برادری و صلح دعوت می‌کند، کمک بگیریم.

دکتر مختاری همچنین با اشاره به ظرفیت های دانشگاه مذاهب اسلامی و معرفی این دانشگاه، گفت: با توجه به ظرفیت های این دانشگاه که با نگاه تقریبی به دنبال این است از همه مذاهب بهره بگیرد، آماده هستیم تجارب خود را در نحوه بهره مندی از اندیشه های پیروان همه مذاهب برای رفع چالش ها در اختیار بگذاریم.

گفتنی است این همایش به میزبانی جامعه الاسلامیه نجف اشرف و با حضور  اندیشمندانی و شخصیت های مختلف از کشورهای سوریه، لبنان، عراق، بحرین و هیئتی از دانشگاه مذاهب اسلامی ایران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha