جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردهمایی معلمان و مربیان عقدیتی سیاسی سپاه در حضور نماینده ولی فقیه در کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب تعلیم و تربیت به همراه معنویت مورد تاکید است و وجود معنویت از اصول این بیانیه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه، آیت الله علما روز چهارشنبه در گردهمایی معلمان و مربیان عقدیتی سیاسی سپاه که بمناسبت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: وجود معنویت و تبلیغ آن در همه امورات کشور از اصول و پایه های اصلی انقلاب اسلامی است و این اصل باید در گام دوم انقلاب با نگاه ویژه و نوینی  تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه معلم و مربی در اسلام بسیار حائز اهمیت است و تاثیرگذاری استاد را از خانواده نیز بیشتر می داند، گفت: به دلیل اثرگذاری معلم و مربی در جامعه، معلمین و مربیان در جمهوری اسلامی ایران بسیار مورد توجه اند.

وی با بیان اینکه همه کسانی که در جایگاه استادی قرار دارند باید بدانند که هرگز تاثیر گذاری گفتار به اندازه عمل نخواهد بود، افزود: به جهت جایگاه اثر گذاری اساتید، معنویت باید در وجود آنها نهادینه شود که بتوانند ارزش ها و معنویات را با اعمال خود به شاگردان منتقل کنند.

 مجید یزدان، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: همان طور که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است پرداختن به مسئله معنویت و اخلاق از وظایف مهم آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه اگر در کنار تعلیم ما ارزش های دینی و انسانی وجود نداشته باشد قطعا این علوم راه به جایی نخواهد برد،گفت:  در صورت فقدان تعالیم دینی نخواهیم توانست نیروی انسانی مفیدی را برای آینده ی این کشور تربیت کنیم.

 یکی از مسئولان عقیدتی سپاه نبی اکرم (ص) نیز در ادامه این نشست گفت: دوایر عقیدتی نیروهای مسلح وظیفه دارند که همه آموزش ها ، خدمات و فعالیت های نیروهای مسلح را با رنگ معنویت ترکیب کنند.

حجت الاسلام حسینی تبار افزود: رسالت دوایر عقیدتی نیز همانند آموزش و پرورش است و این به معنای آن است که بتوان در یگان های نظامی تعلم را همراه با تربیت دینی بکار گرفت.

وی گفت: عقیدتی سیاسی سپاه نبی اکرم (ص) سال گذشته در مجموع  کل عقیدتی  سیاسی های نیروهای مسلح کشور توانست رتبه اول را کسب کند که این موضوع افتخاری برای استان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha