جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل هاشم و عباسقلیزاده

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: تدریس کتب مربوط به دفاع مقدس باید در دانشگاه‌ها ادامه یابد و شاهد حذف واحدهای درسی نباشیم، متاسفم بگویم عده‌ای برای کمرنگ کردن این واحدهای درسی نقشه‌ها دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید از ضروریات است و یکی از راه‌های این مهم برگزاری یادواره‌هاست.

وی یادآور شد: عده‌ای به برگزاری یادواره شهدا خرده می‌گیرند و می‌گویند چنین مراسماتی تکراری شده است اما از منظر بنده حتی تکرار این یادواره‌ها نه‌تنها ضرر ندارد بلکه مایه‌ی خیر و برکت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال مردم به ویژه نسل جوان انقلاب از یادواره‌های شهدای مدافع حرم استان تصریح کرد: باید روی وصیت‌نامه شهدا بسیار کار شود و وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش به آنچه شهدا نوشته‌اند بهاء دهند اما متاسفانه در حال حاضر شاهد عکس آن هستیم.

وی تاکید داشت: تدریس کتب مربوط به دفاع مقدس باید در دانشگاه‌ها ادامه یابد و شاهد حذف واحدهای درسی نباشیم، متاسفم بگویم عده‌ای برای کمرنگ کردن این واحدهای درسی نیز نقشه‌ها دارند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خواستار جدیت در اجرای برنامه‌های راهیان نور شد و خاطرنشان ساخت: با چشمان خود خانواده‌ای را دیدم که برای تفریح و گردش آبادان و خرمشهر آمده بودند و بعد از حضور در شلمچه و مشاهده معنویت حاکم در منطقه، متحول شدند.

وی کاروان راهیان نور را بهترین راه انتقال فرهنگ دفاع مقدس دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند جنگ به‌مانند گنج است و باید به این گنجینه ارزش دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با گذشت زمان کهنسال می‌شوند و به مرور از دست‌شان می‌دهیم، اعلام کرد: این اشخاص دریای اطلاعات هستند و خاطرات بسیاری دارند که هیچ کدام تحریر نشده‌اند.

وی اذعان داشت: والدین، برادران و خواهران شهدا و همرزمان آنان نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و تنها نباید به وصیت‌نامه شهدا اکتفا کرد.

امام جمعه تبریز در پایان صحبت‌های خود با تبریک انتصاب سردار سرتیپ دوم «اصغر عباسقلیزاده» به‌عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، گفت: ۸۰ درصد مسایل با حضور شما قابل حل است و همگان به شما اعتماد و ارادت دارند.

وی بر وحدت نیروهای مسلح تاکید کرد و بیان داشت: در میان شهدا نباید تفاوت قائل شد، متاسفانه به نقش شهدای جهاد سازندگی در جبهه آنطور باید و شاید پرداخت نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha