جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کوهی

حوزه/ حجت الاسلام مصطفی کوهی گفت: با توجه به نیازهای روز و وجود شبهات دینی در جامعه، باید دروس حوزه به روز باشد تا بتواند جوابگوی سوالات باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام مصطفی کوهی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم که با حضور طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا (س) و طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شاهین دژ و به میزبانی مدرسه امام باقر (ع) این شهرستان برگزار شد با اشاره به لزوم به روز رسانی دروس حوزه از منظر شهید مطهری، اظهار داشت: به روز بودن دروس و سطوح حوزه از مهم‌ترین دغدغه‌های شهید مطهری بود؛ امروز سوالات و پرسش‌های جوانان با توجه به گستردگی رسانه‌ها و علوم، چندین برابر شده است ولازم است طلاب با آمادگی کامل به جامعه ورود پیدا کرده و در مقابل شبهات دینی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: مطالبه مقام معظم رهبری از حوزه اهمیت دادن به دروس فلسفه، علوم حدیث و فقه است که باید این دروس در راس مهم‌ترین دروس حوزه قرار گیرند.

امام جمعه شهر کشاورز اضافه کرد: طلاب باید به قرآن و احادیث معصومین (ع ) مسلط باشند، متاسفانه حق این دروس در حوزه ادا نمی‌شود و در دروس حوزه علوم قرآنی و حدیث جزء دروس جنبی هستند و باید به متن اصلی دروس طلاب تبدیل شود.

در پایان این مراسم به مناسبت روز معلم از اساتید، و طلاب برتر مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان شاهین‌دژ با حضور حجت الاسلام فصیح‌نیا امام جمعه شاهین‌دژ و حجت الاسلام کوهی امام جمعه شهر کشاورز تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha