پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شبکه ملی اطلاعات

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خواستار راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شد و گفت: تجربه نشان داده است که اگر به موقع امکانات را در اختیار جوان های با استعداد و انقلابی کشور قرار دهیم، در مقابل دشمنان و ترفندهای آنان کم نمی آورند، لذا هرچه زودتر باید اقدامات ویژه ای در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اهمیت وسایل ارتباطی در زمان ما اجتناب ناپذیر و جزء ضروریات زندگی شده است، اظهار کرد: امروز مسائل اقتصادی، نظامی، سیاسی و اجتماعی وابسته به این ارتباطات می باشد حال چه در بعد مثبت و چه در بعد منفی.

وی با بیان اینکه با همه زحماتی که می کشید باز هم از قافله عقب هستیم، افزود: باید خیلی زود نسبت به بخش فضای مجازی و شبکه های اجاره ای و غیر خودی تصمیم جدی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: در اوایل برخی از افراد آگاهانه و یا ناآگاهانه اظهار می کردند که این شبکه های اجاره ای برای جامعه منافع اقتصادی در پی دارد، اما بعدها که صحنه ها و بازی های اقتصادی و همچنین نوسانات پول، دلار، ارز و سکه پیش آمد و در واقع شبکه های غیر خودی پیشی گرفته بودند و الان نیز پیشه گرفته اند، همان آقایان گفتند که ضربه اقتصادی وارد شده از سوی همین شبکه های مجازی وابسته بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه هیچ زمانی  نمی توان به دشمن اعتماد کرد، افزود: تنها راهکار این است که در هر بخشی از جمله پر اهمیت ترین موارد در رابطه با این شبکه مجازی، یک شبکه ملی ایجاد گردد تا فضای کشور در دست بیگانگان نباشد.

وی تصریح کرد: تجربه نیز نشان داده است که اگر به موقع امکانات را در اختیار جوان های با استعداد و انقلابی کشور قرار دهیم، در مقابل دشمنان و ترفندهای آنان کم نمی آورند، لذا هرچه زودتر باید اقدامات ویژه ای در این خصوص صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: هنگامی می توانیم مستقل باشیم که اندیشه و افکار عمومی خود را مستقل نگه داریم، اما وقتی خودمان آن ها را به تبلیغات و تهمت های دروغ دشمن که همیشه در صدد ایجاد شر برای ما هستند، گره می زنیم، دیگر به پُر ارزشترین جایگاه که استقلال کشور است آسیب وارد می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: اموری که شما تصدی آن را بر عهده دارید امروز جزء ضروریات دین می باشد و طبق فرمایشات بزرگان، جزء علائم و آمادگی جهان برای پذیرش حکومت واحد جهانی است.

وی مطرح کرد: در هر امر و کاری که  برای جامعه ضروریت دارد، آن نوع خدمت اگر با قصد قربت صورت گیرد، عبادت شمرده می شود، لذا کار شما نیز اینگونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در فقه داریم که دولت اسلامی در هر شرایطی، در هر زمانی، برای هر جامعه ای کوچک و یا بزرگ، آنچه را که ضرورت دارد، واجب است، و هنگامی که واجب شد به عبادت تبدیل می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: امروز کار شما از اوجب واجبات است و امیدواریم شما و امثال شما در این شرایط، کار جهادی انجام دهید و کشور را از این زاویه که استقلالش آسیب می بیند نجات دهید.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha