جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه باید با زبانی سخن بگوید که سختی ها را بر مردم آسان کند، گفت: ارزش بسیاری دارد که الهیات دانشگاه را بخوانیم اما اثر کلام علما جان را منقلب می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سرکار خانم ظهیری، ظهر امروز در همایش «طلیعه حضور» که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه برای هر موضوعی بهاری قرار داده شده و رمضان نیز بهار قرآن است، اظهار داشت: رمضان ماه میهمانی خداوند است، ورود به میهمانی هم برای میزبان و هم برای میهمان زیبا است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه ویژه اعلام زمان خاص است، افزود: فرصت ها محدود و در گرو زمان است، خداوند در یکی از شب ها شرایط ویژه ای قرار داده که در همه شب ها نیست. 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به اهداف ورود افراد به حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه خانه علم آموزی است، جا دار شدن دل ها در گرو آموختن و فرا گرفتن است، طلابی که حوزه علمیه را انتحاب می کنند مانند یافوت احمر هستند.

وی با تاکید بر اینکه آموختن احکام دین فریضه به معنای واجب است، خاطرنشان کرد: آموختن واجبات برای هر فرد مسلمانی که به سن تکیلف رسیده واجد است، خوش اخلاق بودن اختصاص به طلاب ندارد.

ظهری با اشاره به اینکه طلبه باید با زبانی سخن بگوید که سختی ها را بر مردم آسان کند، ابراز کرد: ارزش بسیاری دارد که الهیات دانشگاه را بخوانیم اما اثر کلام علما جان را منقلب می کند.

در ادامه این همایش، سیده رقیه علوی معاون فرهنگی حوزه علمیه استان نیز با اشاره به اینکه خداوند را شاکر هستیم که در مسیر گام برداشته ایم که امیدواریم زمینه ساز حضرت حجت باشیم، اظهار خدمت داشت: تواضع و فروتنی یکی از نشانه های اثر گذاری علم است.

وی با بیان اینکه حدود 330 طلبه نو ورود به مجموعه را داریم، افزود: انجام وظیفه و انجام رسالت های تبلیغی یکی از وظایف حوزه های علمیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه فارس با اشاره به برنامه های برگزار شده عنوان کرد: از برگزیدگان فعالیت های فرهنگی، طراحی بنر و همچنین پست های برگزیده در کوثر نت در همایش طلیعه حضور تجلیل شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha