جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ احساس کردیم نهج البلاغه و مولا علی(ع) مظلوم است؛ با تلاش ها و تحقیقات و پژوهش های ارزشمندی که صورت گرفت، اخیرا شرح نهج البلاغه در بیست جلد به چاپ رسیده و در اختیار کتابخانه های کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد برگزاری یکهزار و چهارصدمین سال شهادت مولا علی(ع)، با بیان این که ما معتقدیم مولا علی(ع) همچنان مظلوم است و حق ایشان ادا نشده است، فرمودند: ما وقتی می خواستیم شرحی بر نهج البلاغه بنویسیم، به عدد انگشتان شرح شایسته و بایسته پیدا نکردیم.

ایشان افزودند: ما احساس کردیم نهج البلاغه و مولا علی(ع) مظلوم است؛ با تلاش ها و تحقیقات و پژوهش های ارزشمندی که صورت گرفت، اخیرا شرح نهج البلاغه در بیست جلد به چاپ رسیده و در اختیار کتابخانه های کشور قرار گرفته است.

معظم له با تاکید بر انجام کارهای ریشه ای برای خارج ساختن نام و یاد امام علی(ع) و نهج البلاغه از مظلومیت، فرمودند: هرچه در این راستا تلاش کنید باز هم کم است و باید کاری کنید که حق مولا ادا شود و ما نیزآمادۀ هرگونه همکاری هستیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) را عامل اصلی مشکلات جهان اسلام دانست و فرمودند: هرچند کارها و اقدامات بسیاری انجام دادند تا نام و یاد مولا امیرمؤمنان علی(ع) را محو کنند اما نتوانستند و امروز عطش بسیاری برای شنیدن معارف اهل بیت(ع) بویژه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) وجود دارد.

ایشان تاکید کردند: نهج البلاغه کتابی گرانسنگ و یادگار ماندگار حضرت است، سطح سخنان مولا فراتر از حرکت های معمول بشری است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: نامه مولا علی(ع) به مالک اشتر یک نامه بسیار پرمحتوا و بی نظیر و یک منشور جامع است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ایشان خطاب به دست اندرکاران برگزاری این همایش اظهار داشتند: کاری که می کنید در جهت معرفی و تبیین میراث ارزشمند مولا علی(ع) و تشریح خطبه ها، نامه ها و حکمت های آن حضرت باشد؛ امیدواریم بتوانید با اقداماتی که انجام می دهید جامعه را با فرهنگ علوی آشنا سازید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha