پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: شهادت روحانی بی گناه در همدان زنگ خطری برای مسئولان فضای مجازی است تا امنیت این فضا را بیش از پیش تامین کنند و از انتشار شایعات جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به شهادت مظلومانه طلبه همدانی، بیان داشت: این واقعه مصیبت تلخی برای مردم و جامعه روحانیت بود و بستر این جنایت برای قاتل از طریق فضای مجازی مهیا شد.

وی افزود: شهادت روحانی بی گناه در همدان زنگ خطری است به مسئولان فضای مجازی که امنیت این فضا را بیش از پیش تامین کنند و از انتشار مطالب و شایعه هایی که جامعه را ملتهب می‌کنند، جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نیروی انتظامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایشان به تامین امنیت در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داده و فرمودند که چرا باید به راحتی یک فرد خود و اسلحه‌اش را در فضای مجازی نشان داده و هیچ کسی با او کاری نداشته باشد و در نهایت چنین جنایتی انجام گیرد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای شروعی دوباره است، گفت: باید قدر ماه میهمانی خود را بدانیم و در این ماه برای خودسازی، معنویت‌گرایی و فرهنگ‌سازی ارزش‌های اسلامی نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

وی خطاب به مسئولان دولتی با تأکید بر اینکه افطاری دادن از بودجه دولتی حرام است، گفت: هیچ مدیری حق ندارد در ماه رمضان از بودجه دولتی افطاری بدهد؛ البته اگر مسئولی بخواهد برای کارکنانش افطاری دهد، هیچ اشکالی ندارد، ولی افطاری دادن با بودجه دولتی حرام است.

امام جمعه تبریز ضمن تأکید بر افطاری های ساده و بدور از تجمل گرایی و تشریفات، بیان داشت: دست اندرکاران با روزه‌خواری در ملاعام برخورد قانونی کنند، کسانی هم که عذر برای روزه نگرفتن دارند، حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم توجه به موضوع حجاب در ماه رمضان را خواستار شد و افزود: در ماه مبارک رمضان به رعایت حجاب توجه شود، مسافران هم که به شهر غیور تبریز می‌آیند، حجاب را رعایت کنند. 

وی ضمن انتقاد از گرانفروشی‌ها و نبود نظارت بر بازار، خاطرنشان کرد: از اصناف و بازاریان خواهشمندم حال مردم را رعایت کنند و انصاف به خرج دهند. هرکسی در هر جایی دلش می‌خواهد دست به گرانفروشی میزند و نظارتی نیز وجود ندارد؛ دستگاه‌های نظارتی و مسئول کجا هستند که جلوی این گرانی‌ها را بگیرند؟

خطیب جمعه تبریز با اشاره به شکست کودتای آمریکا در ونزوئلا، گفت: شکست آمریکا در ونزوئلا سیلی دیگر به صورت این رژیم و شکست سیاست های دولت آمریکا در این کشور و دیگر کشورها است.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: برگزاری این جشنواره در ارتقاء سطح مطبوعات و رسانه‌هلی محلی اهمیت ویژه‌ای دارد. رسانه‌ها می‌توانند در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب گام‌های بزرگی بردارند. خبرنگاران برای ایجاد نشاط و امید در جامعه تلاش کنند.

امام جمعه تبریز همچنین از افتتاح فاز دوم مصلای تبریز تا هفته آینده خبر داد و گفت: با افتتاح فاز دوم مصلی در هفته آتی، مشکل کمبود فضا برای خیل عظیم نمازگزاران جمعه در ماه رمضان حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین در خطبه اول در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت نیکی و احسان به پدر و مادر، اظهار داشت: براساس آموزه های قرآن و روایات ائمه معصومین علیهم السلام هرکس نسبت به پدر و مادر احترام بگذارد و مهربان باشد مرگ بر وی آسان میشود و در این دنیا هرگز فقیر نمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان درگذشت امام جمعه بیله‌سوار را تسلیت گفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha