پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 491093
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
حجت الاسلام دلدار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: ۱۶۰ نفر متقاضی ثبت نام در این مدرسه برای سال تحصیلی آینده هستند که با وجود تبلیغات منفی علیه قشر روحانیت و نظام، با این وجود تعداد بسیار خوبی متقاضی حضور در حوزه محسوب می شود.

حجت الاسلام علیجان دلدار مدیر مدرسه  علمیه رضویه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به توجه ویژه اسلام به گسترش تعلیم و تربیت، گفت: اسلام، دینی است که اولین دستور آن فرهنگی و اولین آیه ای که بر پیامبر نازل شد؛ آیه "اقرا باسم ربک الذی خلق " و درباره خواندن و تعلم است.

وی ادامه داد: دومین سوره نیز بر مبنای قلم نازل شد و اسلام در واقع دینی است که خداوند در قرآن خودش را معلم نامیده و در احادیث پیامبرش نیز خود را معلم معرفی کرده است.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به اینکه مسلمین باید به علم و دانش توجه ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: چنین دینی باید پیروانش بیشتر توجهشان به علم، دانش، شناخت و بصیرت عمیق تر باشد.

حجت الاسلام دلدار وضعیف فعلی جامعه را نامساعد دانست و خاطرنشان کرد: هرچه پیش می رویم تحت تأثیر فرهنگ غرب منفعل عمل می کنیم ،به جای اینکه در زمینه علم و دانش فعال عمل کنیم.

وی در خصوص ثبت نام متقاضیان حضور در حوزه علمیه در سال آینده افزود: برای ثبت نام در مدرسه رضویه در سال آینده تحصیلی حدود 160 نفر ثبت نام کردند که با وجود تبلیغات منفی علیه قشر روحانیت و نظام با این وجود تعداد بسیار خوبی متقاضی حضور در حوزه علمیه محسوب می شوند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه بیش از 100 نفر اولویت اولشان مدرسه رضویه است، عنوان کرد: تعداد زیادی از متقاضیان دارای معدل های بالا هستند که بدون آزمون به مصاحبه دعوت می شوند.

حجت الاسلام دلدار به برگزاری دوره تثبیتی برای انتخاب طلاب اشاره و تأکید کرد: در مرحله مصاحبه کسانی که یکسری از شرایط را دارا باشند به دوره تثبیتی 45 روزه در تابستان دعوت می شوند.

وی با اشاره به اینکه سعی می کنیم با انگیزه ترین افراد را پذیرش کنیم تصریح کرد: سه شرط ضروری است که مهم ترین آن انگیزه است که با عشق این مسیر را انتخاب کرده باشد و دومین شرط استعداد است که زمینه ساز تربیت یک طلبه طراز انقلاب اسلامی می شود و در آخر تلاش و جدیت باعث موفقیت یک روحانی می شود که این سه شرط یک طلبه را در راه و مسیر اصلی خود هدایت می کند.
انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha