پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در حوزه های علمیه تنها بر نمره و کمیت تأکید نداشته باشید و بر روی کیفیت آموزش نیز تمرکز کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بوشهر،‌ حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست معاونین آموزش مدارس علمیه برادران استان بوشهر، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را منشأ خیرات و برکات الهی عنوان کرد و گفت: اگر ماه مبارک رمضان نبود تمام جامعه بشری دچار بحران عنایت الهی می شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به سند جامع حوزه های علمیه استان بوشهر، افزود: در سند جامع تحول حوزه های علمیه استان بوشهر، 12 مدرسه علمیه با نگاه خودکفایی و تأثیرگذاری منطقه ای، ملی و حوزه خلیج فارس لحاظ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، مهم ترین بخش در حوزه های علمیه را بخش آموزش عنوان و اظهار کرد: کار شما در حوزه آموزش یکی از مهم ترین ارکان حوزه علمیه بوشهر است لذا باید خیلی جدی بگیرید و این خدمتی بزرگ به اهل بیت و مکتب تشیع است.

وی ادامه داد: در عرصه آموزش، به خارج از استان نگاه نکنید بلکه نگاه ها به خود و استان باشد، اما قانون را مراعات کنید و کارها و درس های فوق برنامه، نشست های علمی و ابتکار داشته باشید.

امام جمعه بوشهر، وجود روحانیت آگاه و اخلاق مدار را در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان نموده و خاطر نشان کرد: روحانیت باید چهار ویژگی علمیت، اخلاق، مردمی بودن و قرار داشتن در خط مقدم مبارزه با استکبار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه یک روحانی بد مثل ویروس در جامعه روحانیت است که همه چیز را از هم می پاشد، تأکید کرد: در حوزه های علمیه تنها بر نمره و کمیت تأکید نداشته باشید و بر روی کیفیت آموزش نیز تمرکز کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha