جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 491121
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
همایش رسم هجرت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه با بیان اینکه در راه سیر و سلوک و پیشرفت، قدم اول بیداری است، گفت: نفس انسان، آدمی را به تنبلی وا می دارد و حرف از یاس و ناامیدی می زند لذا باید بر نفس خود غلبه کند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در همایش ـ«رسم هجرت» با اشاره به اینکه پیشنهادها و طرح هایی که توسط بسیج سازندگی ارائه می گردد باید وارد افکار عمومی شود، اظهار کرد: تنها گزارش دادن کفایت نمی کند، بلکه باید کارشناسی شده بیندیشید و از رحمت جلی و خفی الهی در زوایای مختلف بهره برده و طرح ها را از طریق فضای مجازی، رسانه ها و روزنامه ها در معرض افکار عمومی قرار دهید تا فراموش نگردند.

وی با اشاره به اینکه دشمن همواره برای تحقیر افکار عمومی برنامه می ریزد، خاطر نشان کرد: باید مسائل روز را از جنبه های مختلف بررسی کرده  و طی یک طرح به افکار عمومی انتقال دهید تا دشمن نتواند افکار عمومی را تحقیر و به ما خواب بیاموزد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید راه  و رسم بیداری را گسترش دارد، تصریح کرد: اگر انسان خود، جامعه و مکتبش را باور نداشته باشد در خواب غفلت فرو خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در راه سیر و سلوک و پیشرفت، قدم اول بیداری است، گفت: نفس انسان، آدمی را به تنبلی وا میدارد و  حرف از یاس و ناامیدی می زند؛ انسان موجودی است که اگر بخواهد کاری را انجام دهد، می تواند اما اگر تنبلی را مورد توجه قرار دهد همینی می شود که می بینید و منتظر خواهد بود که آب خوردنش را فرانسه تهیه کند.

وی ضمن تأکید بر اینکه فردی که حرکت کند به نتیجه خواهد رسید، ادامه داد: اگر ما نام خود را در جدول اسلام نوشته ایم باید بدانیم که شرط اول آن، این است که نسبت به امر و نهی پروردگار تسلیم باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسانی که تسلیم عدل، حق، انصاف، امر و  نهی خداوند متعال باشد، می تواند نامش را مسلمان گذارد، اما اگر غیر این باشد و فرد طبق سلیقه خود کاری انجام دهد دیگران نباید اقدامش را به پای اسلام بنویسند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: اسلام باید همراه با عمل باشد، لذا اگر عمل به اسلام انجام می گرفت اکنون مشکلی نداشتیم، اما متأسفانه اگر به زندگی خود نگاهی بیندازیم می بینیم که بین اسلام و عمل فاصله زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه عمل بدون اسلام گمراهی را در پی خواهد داشت، گفت: بنیان دین و انقلاب باید همراه با نظری باشد که خداوند متعال قرار داده، لذا شما از نعمت بسیار خوبی برخوردار هستید که باید در پیاده کردن آن دقت کافی را داشته باشید.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha