سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شکر الله دانش

حوزه/ معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی فارس با بیان این که آن چیزی که مبانی شیعه و دینی را تهدید می کند تفسیر دین متناسب با غرب است، گفت: نگاهی که اساسا اندیشه تشیع را ترویج می دهد، نگاه منفعل نیست و نگاهی است که برنامه ریزی و آینده نگری می کند و در واقع نگاه دینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام شکر الله دانش ظهر امروز در همایش «طلایه داران تبلیغ» که با حضور مبلغان هجرت، مستقر و ائمه جماعات استان در مسجد شهدای مصلای شیراز برگزار شد، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید همه دستگاه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به موضوع  بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات استان فارس ادامه داد: ایران در 40 سال گذشته جریانات بسیاری از جمله توطئه دشمنان و جنگ را پشت سر گذاشته است؛ در حوزه دینی و تبلیغی سه گروه در دنیای اسلام در حال فعالیت هستند، گروه نخست معتقدند تفسیر دین را متناسب با فرهنگ غرب تفسیر و تحلیل کنند که البته موضوع سابقه دار است، تحلیل این گروه از دین تحلیلی است که با مبانی اعتقادی شیعه سازگاری ندارد.

حجت الاسلام دانش با اشاره به اینکه آن چیزی که مبانی شیعه و دینی را تهدید می کند تحلیل تفسیر دین متناسب با غرب است، خاطرنشان کرد: گروه دوم که بسیار تلاش می کنند افرادی هستند که اصطلاحا به عنوان مبلغین شریعت محور فعالیت می کنند، نمونه این گروه را در بین کسانی که نظام مقدس اسلامی را تحقیر می کنند بسیار فراوان است، همچنین این انتظار را دارند که باید به انتظار امام عصر(عج) بنشینیم.

وی ادامه داد: انجمن حجتیه نیز از این قبیل گروه ها(گروه دوم) هستند که درواقع پشتوانه مالی قوی دارند، نگاه این افراد این است که نباید به مسائل منطقه واکنش نشان داد، البته نمی دانند که اگر نظام و حکومت نباشد این برنامه ها را چگونه می توانند در جامعه پیاده کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات استان فارس، گروه سوم را افرادی دانست که به دنبال اندیشه امام(ره) هستند، تصریح کرد: نگاهی که اساسا اندیشه تشیع را ترویج می دهد، نگاه منفعل نیست و نگاهی است که برنامه ریزی و آینده نگری می کند و در واقع نگاه دینی است.

 وی در پایان به اجرای برنامه جشن هنر شیراز اشاره کرد و بیان داشت: اجرای این جشن اصلاً زیبنده شهر شیراز و دین نبود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha