جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه لازمه عملیاتی شدن سند تحول آموزش و پرورش داشتن نیروهای انقلابی و جهادی است، گفت: اجرای این سند، مدیران و معلمین انقلابی و جهادی را می‌طلبد و اگر به نحو احسن اجرا شود شاهد تحولی عظیم در نظام آموزش و پرورش کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در سی و پنجمین آیین گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمین نمونه آذربایجان غربی ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: تاکید آیات قرآن به امر تعلیم و تربیت بیانگر جایگاه والای معلمی است؛ خدای متعال در قرآن کریم و سوره الرحمن خود را معلم معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر عهده گرفتن تربیت انسان‌ها شغل انبیا و ائمه است و بدون تربیت، خلقت انسان‌ها بیهوده خواهد بود، افزود: بنابه تصریح آیات قرآن و روایات هر کس انسانی را از ضلالت و گمراهی نجات داده و به سمت نور هدایت کند، او را احیا کرده است، لذا اگر معلم در عمل خود اخلاص داشته و خدا را در نظر بگیرد شاگردان او جامعه را اصلاح کرده و احیاء می‌کنند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: معلمین احیاگر انسانیت هستند، فلذا واجب است معلمین و مربیان در جامعه مورد تجلیل و احترام قرار گیرند.

وی با بیان اهمیت والای سند تحول آموزش و پرورش و لزوم عملیاتی شدن این سند، ادامه داد: این سند به تعبیر مقام معظم رهبری ریل گذاری نظام آموزشی در کشور است و لازم است تمامی معلمان و مدیران آموزش و پرورش این سند را نصب العین خود قرار داده و در جهت عملیاتی سازی آن در تمامی سطوح تعلیم و تربیت  اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه لازمه عملیاتی شدن سند تحول آموزش و پرورش داشتن نیروهای انقلابی و جهادی است، بیان داشت: اجرای این سند، مدیران و معلمین انقلابی و جهادی را می‌طلبد و اگر به نحو احسن اجرا شود شاهد تحولی عظیم در نظام آموزش و پرورش کشور خواهیم بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha