چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اراکی - رجب طیب اردوغان

حوزه/ آیت الله اراکی در طول سفری که به دعوت مسئولین عالی ترکیه به این کشور داشت با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جریان سفر به ترکیه برای شرکت در مراسم افتتاح مسجد بزرگ چاملیجا در استانبول داشت با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از دولت ترکیه به دلیل ساخت مسجد بزرگ چاملیجا در استانبول ابراز امیدواری کرد این مسجد محلی برای اجتماع همه مسلمانان و وحدت هر چه بیشتر ملت‌های مسلمان باشد.

آیت الله اراکی در ادامه این دیدار از اردوغان خواست تا به عنوان رئیس یک کشور اسلامی بزرگ گام‌های موثرتری در جهت وحدت جهان اسلام و هماهنگی کشورهای اسلامی بردارد.

وی در پایان این گفت و گو با رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس جهان اسلام خصوصا جدیت آمریکا در پیگیری طرح شوم معامله قرن، از جنابعالی انتظار می‌رود نه تنها با جدیت تمام به مقابله با این طرح بپردازید بلکه دیگر رؤسا و حکام کشورهای اسلامی را نیز وادار به اتخاذ مواضع محکم در این رابطه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha