جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 491312
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
اجرای طرح «ضیافت الهی»

حوزه/ رئیس اوقاف ناحیه دو شهرستان قم با اشاره به برنامه‌های طرح «ضیافت الهی» در این ناحیه گفت: هشت بقعه ناحیه دو مجری این طرح هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از اجرای طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه ناحیه دو اوقاف شهرستان قم خبر داد و اظهار کرد: از جمله برنامه‌های این طرح می‌توان به اقامه نماز جماعت صبح در سه بقعه و نماز ظهر و عصر در ۹ بقعه اشاره کرد ضمن اینکه در پنج بقعه نیز مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود و ۹ بقعه هم میزبان اقامه نماز جماعت مغرب و عشا خواهند بود.

وی افزود: جلسات تفسیر قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در هشت بقعه ناحیه دو تدارک دیده شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه اوقاف ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه مراسم ویژه وفات حضرت خدیجه(س) در هشت بقعه این ناحیه تدارک دیده شده است گفت: در سالروز شهادت امام علی(ع)، ۹ بقعه ناحیه دو میزبان مراسم سوگواری خواهند بود.

وی ادامه داد: اجرای سخنرانی روزانه در هشت بقعه، پخش افطاری ساده در ۹ بقعه، توزیع سحری در سه بقعه، مراسم شام غریبان امام علی(ع) در هفت بقعه، برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در هشت بقعه و آیین جشن و سرور میلاد امام حسن(ع) در هشت بقعه ناحیه دو، از دیگر برنامه‌های طرح «ضیافت الهی» به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام جمشیدپور عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان به برپایی محافل انس با قرآن در سه بقعه ناحیه دو، برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های کودک و مشاوره وقف در پنج بقعه، غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی در ۶ بقعه و غرفه سخنرانی چند رسانه‌ای در دو حرم مطهر امامزادگان اشاره کرد ضمن اینکه مراسم مناجات‌خوانی سحرگاهی هم در دو بقعه این ناحیه تدارک دیده شده است که در این زمینه از وجود ۱۵ مبلغ روحانی بهره خواهیم برد.

رئیس اوقاف ناحیه دو شهرستان قم از برگزاری مراسم ویژه روزه‌ اولی‌ها برای خواهران و برادران به صورت مجزا خبر داد و گفت: ایستگاه‌های صلواتی هم در پنج بقعه ناحیه دو برپا می‌شوند.

وی با بیان اینکه مراسم غبارروبی ویژه ماه مبارک رمضان در پنج بقعه این ناحیه برگزار خواهد شد افزود: با توجه به اینکه رمضان ماه بهار قرآن است، جلسات روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم هم در ۶ بقعه ناحیه دو پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام جمشیدپور با اشاره به بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی خاطرنشان کرد: حرم مطهر امامزادگان احمد و ابراهیم، جعفر شهید، سید معصوم، عبدالله ابیض، عبدالله قلعه چم، جعفر زواریون و شاه جمال‌الدین علیهم سلام و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بخش جعفریه، بقاعی هستند که این طرح در آنها اجرایی خواهد شد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha