پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران به برگزاری سنت حسنه افطار در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که این گونه برنامه ها باید ساده و به دور از اسراف برگزار شود، گفت: افطار یک سنت بسیار با اهمیتی است و نباید تعطیل شود بلکه باید ساده و بدون تشریفات برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان نکا با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، استفاده معنوی از این ماه با فضیلت را عامل رشد معنوی و سعادت حقیقی انسان دانست.

وی همچنین به برگزاری سنت حسنه افطار در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که این گونه برنامه ها باید ساده و به دور از اسراف برگزار شود، افزود: افطار یک سنت بسیار با اهمیتی است و نباید تعطیل شود بلکه باید ساده و بدون تشریفات برگزار شود.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که افطاری های دولتی و اداری در شرایط فعلی کشور نباید برگزار شود، گفت: افطاری دادن اگر به صورت شخصی و به دور از بیت المال باشد کار پسندیده ای است.

امام جمعه نکا، افطاری های دولتی را پرهزینه دانست و با بیان این که امیدواریم فرهنگ افطاری ساده در جامعه ما نهادینه شود، ادامه داد: متأسفانه برخی مواقع شاهد برگزاری مراسم افطاری دولتی با هزینه های گسترده بودیم که به هیچ عنوان امر پسندیده ای نیست.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان آثار تربیتی بسیاری را با خود به همراه دارد، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا تربیت امروز جامعه بر اساس و مبنای ارزش های ماه مبارک رمضان باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان در سایه تربیت معنوی ماه مبارک رمضان به یک جایگاه روحانی دست پیدا خواهد کرد، ادامه داد: معنویت حاصل از ماه با فضیلت رمضان می تواند موج تحول درونی در انسان شود.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که تربیت حاصل از ماه مبارک رمضان بر مبنای ارزش های الهی و معنوی است، خاطرنشان کرد: لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان انسان را به اوج سعادت و رستگاری می رساند.

امام جمعه نکا با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تبیین مبانی و حقایقی دینی است، تصریح کرد: تقویت ارزش های الهی و معنوی در جامعه موجب بی اثر شدن توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمن علیه مبانی دینی ما می شود.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تقویت سبک زندگی دینی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: متأسفانه امروز به دلیل تلاش ها و توطئه های دشمنان، سبک زندگی غربی در بخشی از بدنه جامعه ایرانی در حال گسترش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha