شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علميه خواهران شهيد مطهري تنكابن، نشست فرهنگي

حوزه/ خانم سخایی کارشناس دینی گفت: علم نافع علمی است که انسان را از جهالت رهائی بخشیده و هم منفعت دنیوی و هم نفع اخروی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم سخایی در نشست علمي - فرهنگی طلاب مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری تنکابن با اشاره به آیه 11 سوره مبارکه مجادله، بیان کرد: خداوند کسانی را که ایمان آورده و دارای علم باشند بالا برده و درجاتی به آن ها می دهد.

وی ادامه داد: علم چند نوع است که یکی از آنها، علم نافع است که انسان را از جهالت رهایی می بخشد؛ علم مضرّ هم نوع دیگری است که نباید به دنبال آن رفت، زیرا اثرات وضعی مخربی دارد؛ دسته سوم علومی که  نه نافع و نه مضرّ هستند؛ مانند بحث در مورد تعداد اصحاب کهف، در حالی که خواب طولانی آن ها در غار مهم است که هدف در آن، اثبات معاد است، نه تعداد آن ها، هر چند که هر کدام از آن ها دارای صفتی شاخص بودند، ولی هدف اصلی تعداد نیست.

استاد حوزه در ادامه اعلام کرد: معلم خوب می تواند در تعیین سرنوشت اشخاص نقش به سزایی داشته باشد؛ در تاریخ نیز بارها دیده شده که برخی اشخاص به دلیل داشتن اساتید برجسته و شایسته عاقبت به خیر شدند.

وی تاکید کرد: همه انسان ها برای همیشه به معلم و همچنین پند و اندرز نیاز دارند؛ معلم نیز باید در مسیر تعلیم و هدایت سختی کشیده و مشعل هدایت باشد، زیرا شغلش، شغل انبیاست.

 سخایی با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به آیه 124 سوره طه، خاطر نشان کرد: برای این که معرفت فضیلت این ماه به ما عنایت شده و رحمت گسترده خداوند در این ضیافت الهی شامل حال ما گردد، باید از درگاه الهی  استغفار داشته و به ائمه معصومین (علیهم السلام) توسل کنیم و از تاریخ گذشتگان عبرت بگیریم.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مستاجر خدا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    جزاک الله خیرا