جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بهترین راه برای تشخیص دردها و مقابله با دشمنان را قرآن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، در مراسم ترتیل خوانی نوای ملکوت در شهر چغادک با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان بهار قرآن است یعنی هرچه ممکن است در ماه های دیگر نسبت به قرآن کوتاهی می شود، اما در ماه رمضان آنچنان مردم به قرآن روی می آورند که در روایات آن را به عنوان بهار قرآن تلقی کرده اند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: ماه مبارک رمضان بهترین زمانی است که ما می توانیم با قرآن انس بگیریم که خواندن آیه آن ثواب مضاعفی نسبت به ماه های دیگر دارد، حتی استماع آن هم برکات فراوانی دارد.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه امروز بشر در موارد زیادی راه را گم کرده و قطعه های تاریک شب بر انسان هجوم آورده است، گفت: نیاز است به قرآن به عنوان درمان دردهای بشر بیشتر توجه کنیم، متاسفانه بشر امروز به دردهای مختلفی مبتلا شده و دوای این دردها قرآن است؛ فتنه ها باعث می شود که انسان راه به خوبی تشخیص ندهد و هر روز بازسازی می شود که تنها راه نجات انسان از این فتنه روی آوردن به قرآن است.

حجت الاسلام خدری گفت: اگر انسان به خوبی به قرآن توجه کند، شفای درهای امروز است، انسان باید بخواند و بفهمد و به آن عمل کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با قاریان قرآن ابراز داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب «قرآن اثر هنری بی نظیر است» یعنی کلام فصاحت و بلاغت آن به حدی است که نظیر ندارد و هیچ کتاب عربی را پیدا نمی کنید که بدین شکل باشد و به همین دلیل در آغاز شروع اسلام مردم در جریزه العرب جذب پیغمبر(ص) شدند و یکی از عوامل جذب مردم به پیغمبر(ع) قرآن بود و این هم به خاطر فصاحت و بلاغت در قرآن است.

امام جمعه چغادک گفت: امروز ظلم در دنیا به حدی بالایی رسیده و همچنین طاغوت و قدرت های استکباری با اندیشه ای که دارند، همه در راستای مادی گرایی و طاغوت و استکبار است که قرآن با آن مخالف است، این بدین معنی است که پیام قرآن را  درک نکردند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بهترین راه برای تشخیص دردها و مقابله با دشمنان را قرآن عنوان کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha