جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تأکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: باید در نهادهای آموزشی مختلف اعم از حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش علم و معنویت با یکدیگر توأم شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از طلاب، با اشاره به رسالت طلاب و دانشجویان و دانش آموزان در راستای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبری در این بیانیه هفت توصیه کرده‌اند که دو توصیه نخست یعنی علم و پژوهش و معنویت و اخلاق باید به‌صورت ویژه در حوزه علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اجرایی شود.

وی با بیان اینکه این دو با هم دو بال پرواز می‌شوند، افزود: طلبه، دانش‌آموز و دانشجویی که علم و دانش و معنویت و اخلاق را داشته باشد قدرت پرواز بالایی دارد، زیرا عیار اخلاق و معنویت او بالا است.

حجت‌الاسلام رحمانی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به پژوهش درزمینهٔ اهداف نظام اسلامی، اضافه کرد: این مسئله موضوعی است که مقام معظم رهبری بر آن همواره تأکید داشته و دارند.

وی ادامه داد: بنا به فرموده رهبری پول فی‌نفسه اقتدار نمی‌آورد، آن‌که اقتدار می‌آورد، دانش است و امروز اگر آمریکا پیشرفتگیِ علمیِ خود را نمی‌داشت، نمی‌توانست در دنیا این‌جور زورگویی بکند و در همه مسائل عالم دخالت بکند.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رهبری تأکید می‌کنند ثروت هم اگر به دست می‌آید از ناحیه علم به دست می‌آید، ازاین‌رو باید به علم اهمیت دهیم.

وی تصریح کرد: اینکه رهبری سال‌هاست روی مسئله علم، تحقیق، پژوهش، پیشرفت، نوآوری، شکستن مرزهای علمیِ موجود تکیه و تأکید می‌کنند به این دلیل است که بدون انواع دانش، اقتدار کشور امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: ازاین‌رو انتظار می‌رود طلاب، دانش آموزان و دانشجویان اولویت خود را فراگیری علوم در سایه ایمان و معنویت قرار دهند تا بتوانند برای آینده کشور و نظام اسلامی مفید فایده واقع شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha