جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست «آشنایی با شیوه تبلیغات گروه های تکفیری» در  مدرسه  امام باقر(ع) شهرستان کامیاران

حوزه/ «شیوه تبلیغات گروه های تکفیری»، با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان قروه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سنندج، حجت الاسلام علی بخشی در نشست «آشنایی با شیوه تبلیغات گروه های تکفیری»، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان قروه با اشاره به ویژگی گروهای سلفی، گفت: گروه های سلفی به ۶ دسته وهابیت، دیوبندی، اخوان المسلمین، جهادی قطب، القاعده و تکفیری شناخته شده اند.

وی در ادامه به جریان شناسی گروه های سلفی پرداخت و تصریح کرد: عمده فعالیت های گروه های سلفی و تکفیری در کشورهای افغانستان، لیبی و بیابان های عراق است.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اهداف گروه های تکفیری، ادامه داد: بزرگترین اهداف جبهه های تروریستی خیال خام نابودی کشورهای اسلامی است که با تحریف عقاید و باورهای امت های واحد و مسلمانان در صدد اجرای آن هستند.

حجت الاسلام علی بخشی اظهار کرد: از شیوه های اجرایی در گروه های تکفیری می توان به بهره گیری از ظرفیت زنان، بکارگیری زنان در عملیات های نظامی، آموزش سربریدن افراد و ... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: گروه های تکفیری سلفی از زنان به عنوان ابزار دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند‌. برای نمونه با گروه بندی زنان از آنان در آموزش قرآنی و تبلیغی استفاده می کنند، همچنین تعدادی را به نکاح خود در می آورند و گروهی را در کمپ های اقامتی نگهداری می کنند.

حجت الاسلام علی بخشی به نقش و جایگاه زنان در گروه های سلفی تکفیری اشاره کرد و گفت: در میان این گروه ها زن به عنوان هسته اصلی عوامل ترور، ایجاد نا امنی، رعب و وحشت‌ و عملیات انتحاری حائز اهمیت است.

  استاد حوزه با اشاره به عمده فعالیت های زنان گروهای سلفی و تکفیری، افزود: این زنان با مدیریت کانال های مختلف در فضای مجازی، برگزاری کلاس های قرآنی در شهرها و روستاها و ده ها برنامه ضد ارزشی و تحریفی سعی در مقابله با اسلام دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha