پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کنفرانس " نقش جوانان مسلمان آفریقا در ساخت آفریقای فردا"

حوزه/ کنفرانس بین‌المللی ویژه قاره آفریقا با عنوان «نقش جوانان مسلمان آفریقا در ساخت آفریقای فردا» با حضور رهبران و مفتی‌های بیش از ۲۷ کشور آفریقایی در کامپالا پایتخت اوگاندا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» کنفرانس بین‌المللی ویژه قاره آفریقا با عنوان «نقش جوانان مسلمان آفریقا در ساخت آفریقای فردا» با حضور رهبران و مفتی‌های بیش از 27 کشور آفریقایی در کامپالا برگزار و بر ایجاد تحولات و تغییرات بنیادی و ریشه‌ای در افکار و عقاید جوانان مسلمان تأکید شد.

این کنفرانس که با همکاری شورای بین‌المللی جوامع مسلمان واقع در امارات متحد عربی و شورای عالی مسلمانان اوگاندا در هتل مروارید کامپالا برگزار شد.

 علی وایسوا، معاون مفتی اوگاندا در سخنانی، گفت: این کنفرانس به بررسی جامعه‌شناسانه نقش مثبت جوانان، افزایش سطح آگاهی و صلح‌آمیز جوانان مسلمان در توسعه پایدار آفریقا می‌پردازد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در کنفراس دستاوردهای سازنده آن را در کشورهای خود اجرا خواهند کرد.

دبیرکل شورای مسلمانان با بیان اینکه هماهنگی لازم بین ادیان و مذاهب اوگاندا وجود دارد، گفت: جوانان سرشار از انرژی و قدرت هستند، لذا بر رهبران دینی و مفتی‌ها لازم است به عنوان مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدام باید برای تحقق بخشیدن به پتانسیل‌های نهفته در آن‌ها وارد عمل شد.

آقای شعبان رمضان موباجه، مفتی اوگاندا در این مراسم، گفت: آفریقا دارای منابع طبیعی غیر قابل تصور است که سال‌های طولانی توسط استعمار گران غارت می‌شدند. مضافا اینکه خسارت‌های وارده به منابع انسانی آفریقا توسط استعمارگران و عدم توجه به این ظرفیت حیاتی در قاره غنی آفریقا دردناک‌تر است.

وی تأکید کرد: اتحاد، همکاری، هماهنگی، همدردی، اجتناب از تفکرات و اقدامات افراطی از ضروری‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است.

محمد بیشاری، نایب‌رییس کنگره بین‌المللی جوامع اسلامی از همه مسلمانان خواست تا همزیستی مسالمت‌آمیز و نسبت به یکدیگر احترام متقابل داشته و اجازه ندهند تا وحدت مسلمانان خدشه‌دار شود.

یوسف ابیندر، از مسجد بزرگ شیخ زائد در امارات متحد عربی در بخشی از سخنان خود، گفت: توانمندسازی جوانان مسلمان، همزیستی، آشتی، احترام متقابل، همکاری و دوستی از ملزومات جهان اسلام است.

روحاکانا روگاندا، نخست وزیر اوگاندا به تشریح مستدل خطرات زیان‌بار افراط گرایی برای جوانان و مبارزه با آن پرداخت و بر لزوم مشارکت جوانان در ایجاد و حفظ صلح و دوستی تأکید کرد.

نوواگبا کادیویو، مدیر شبکه جوانان مسلمان متحد گفت: برای نیل به اهداف کنفرانس باید از فرصت‌های کارآفرینی برای جوانان آفریقا بهره‌مند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha