جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارتباط با خدا

حوزه/ رابطه ى با خداست كه دل هاى ما را از محبتِ به مؤمنين و پويندگان راه خدا پُر مى كند، تا اختلاف نظرها و اختلاف سـليـقه ها را نبينيم. اين رابطه ى با خدا و اتصال به خداست كه موجب مى شود ما براى اهـواى خـودمـان ، حـقـيـقـت را زيـر پـا نگذاريم و مصلحت را فداى غرض شخصى نكنيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» کتاب در سایه سار رمضان‏ (در کلام و پیام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) اثری از مرکز اطلاع رسانی غدیر پیرامون مسائل مربوط به ماه مبارک رمضان است که «حوزه نیوز» منتخبی از این نکات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می نماید.

 

- رمضان، بهار خودسازى انسان و انس با خدا

«مـاه مـبـارك رمـضـان» بهار نوسازى و خودسازى انسان و بهار اُنس با خداست. مـگـر مـى شود از اين جنبه ى كار، غافل ماند؟ همه ى خطاها و اشتباهات ، ناشى از نپرداختن بـه ايـن جـنـبه ى كار است.

آن كه خطايش كمتر بود، آن كه دلش ‍ به نور معرفت و هدايت خـدا مـنـور بـود، آن كـه اشاره اش براى اين ملت و براى ما و براى عشاق اسلام در عالم ، راهگشا و راهنما بود ـ يعنى امام راحل عظيم ما ـ به اين جهت اين طور بود كه رابطه ى او با خـدا، تـأمـيـن شده بود.

در دنيا، انقلاب ها، حكومت ها، اداره ها و رياست ها از آن جا عيب پيدا مى كـنـد و مـنحرف مى شود كه از اين جنبه ، يعنى جنبه ى معنويت ، جنبه ى رابطه ى با خدا و جـنـبـه ى ارتـبـاط و اتـصـال قـلب بـه خـدا غـافـل مـانـدنـد و غـافـل مـى مـانـنـد.

مـا هـم اگـر دقـت كـنـيـم ، آن جايى كه پيش رفتيم ، موفق شديم، خوب عـمل كرديم و راضى هستيم ، آن جايى است كه اين جنبه را تأمين كرديم . هرجا هم ضربه خورديم ، به خاطر ضعف در اين جنبه ى كار است. (1)

 

- ارتـبـاط بـا خـدا را نـبـايـد دسـت كـم گـرفـت؛ هـمـه چـيـز مـا در گروِ اين رابطه است

ارتباط با خدا را نبايد دست كم گرفت . همه چيز ما، در گروِ اين رابطه است . اين رابطه اسـت كـه دل مـا را قرص ‍ مى كند، تا از دشمني ها هراس نكنيم.

اين رابطه ى با خداست كه دل هاى ما را از محبتِ به مؤمنين و پويندگان راه خدا پُر مى كند، تا اختلاف نظرها و اختلاف سـليـقه ها را نبينيم.

اين رابطه ى با خدا و اتصال به خداست كه موجب مى شود ما براى اهـواى خـودمـان ، حـقـيـقـت را زيـر پـا نگذاريم و مصلحت را فداى غرض شخصى نكنيم.

اين رابـطـه ى بـا خـداسـت كه موجب مى شود ما از راه خدا منحرف نشويم و از پيمودن اين راه ، پـشـيـمـان و خـسته و ملول نگرديم . اين رابطه ى با خدا، هميشه ممكن است و هيچ وقت دير و مُحال نيست. (2)

 

پی نوشت:

1- بـيـانـات در ديـدار مـسـؤ ولان كـشـورى و لشـكـرى در نـخـسـتـيـن روز از سال نو و در آستانه ى ماه مبارك رمضان 1/1/1369

2- بـيـانـات در ديـدار مـسـؤ ولان كـشـورى و لشـكـرى در نـخـسـتـيـن روز از سال نو و در آستانه ماه مبارك رمضان 1/1/1369

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha