جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه بابلسر

حوزه/ حجت الاسلام قلی پور از وضعیت حجاب در مناطق گردشگری استان انتقاد کرد و با بیان این که متأسفانه در این خصوص کم کاری صورت می گیرد، گفت: نباید سواحل و مناطق گردشگری استان به فضایی امن برای بدحجابی و فساد تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امشب در دیدار جمعی از مسؤولان فرهنگی این شهرستان بر ضرورت حفظ حرمت و شأن ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: نباید در این ماه با فضیلت شاهد برخی اعمال ناشایست باشیم.

وی با بیان این که فضای معنوی شهر باید در ماه رمضان شود، افزود: نباید به بهانه مسافر بودن شاهد روزه خواری علنی در بابلسر باشیم.

حجت الاسلام قلی پور با تاکیدبر اینکه حفظ حرمت وشان ماه مبارک رمضان بر همگان لازم است، بیان داشت: باید آرامش و آسایش شهروندان در این ماه رحمت و برکت حفظ شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسافران و شهروندانی که به هردلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند، باید ضمن احترام به حقوق دیگران از هرگونه اعمال و رفتاری که به عنوان روزه خواری، تلقی شود، خودداری کنند، گفت: نباید به بهانه مسافر بودن شاهد روزه خواری علنی باشیم و این با معیارهای دینی و ارزشی مردم در تضاد است.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که روزه خواری علنی، دهن کجی آشکار به دین و ارزش های دینی است، خاطرنشان کرد: باید با کسانی که تلاش می کنند مبانی دینی در جامعه تضعیف شود برخورد قانونی صورت گیرد.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود همچنین از وضعیت حجاب در مناطق گردشگری استان انتقاد کرد و با بیان این که متأسفانه در این خصوص کم کاری صورت می گیرد، گفت: نباید سواحل و مناطق گردشگری استان به فضایی امن برای بدحجابی و فساد تبدیل شود.

امام جمعه بابلسر با بیان این که بدحجابی امروز به یک معضل کاملاً مشهود درآمده است، بیان داشت: این معضل تنها برای افراد بد‌حجاب مشکل ایجاد نمی کند، بلکه آسیب‌هایی که از بد‌حجابی ناشی می‌شود،تمام اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند عزم ملی و جدی است، خاطرنشان کرد: نباید مسأله حجاب را به مباحث سیاسی گره زد، بلکه باید از همه ظرفیت های موجود به منظور ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه استفاده شود.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه با بیان این که متأسفانه ضرورت و اهمیت فلسفه عفاف و حجاب در جامعه اسلامی فراموش شده است، بیان داشت: رعایت عفاف و حجاب باید با فرهنگ‌سازی درمیان مردم نهادینه شود.

امام جمعه بابلسر بیان اینکه در جوامع اسلامی باید به حجاب به‌ عنوان یک پوشش برتر پرداخته شود، ادامه داد: باتوجه به اهمیت بالای حجاب در جامعه باید برای این مسأله مهم برنامه و اقدامات موثرتری صورت گیرد.
 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha