جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین بار در تاریخ: افطار میان ادیانی در کلیسای جامع سنت پل لندن برگزار شد

حوزه/ برای نخستین بار افطار میان ادیانی روز گذشته در کلیسای سنت پل، یکی از شناخته ترین کلیساهای این شهر با حضور صادق خان شهردار این شهر برگزار گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، نخستین افطار میان ادیانی روز سه شنبه در کلیسای جامع سنت پل در لندن با حضور صادق خان شهردار مسلمان این شهر برگزار شد.

بنیاد میراث ناز میزبان این نشست میان ادیانی با حضور رهبران غیرمسلمان و مسلمان بریتانیا بود و گردهمایی پیروان و شخصیت های برجسته ادیان مختلف فضایی برای تعامل، تبادل ایده ها به صرف شام و افطاری فراهم ساخت.

صادق خان شهردار مسلمان لندن ضمن به اشتراک گذاشتن اشتیاقش برای حضور در این مراسم در توئیتی نوشت: اتفاقی تاریخی افتاد. کلیسای جامع سنت پل در لندن برای نخستین بار در تاریخ میزبان افطاری شد و باعث افتخار است که در این رویداد ویژه شرکت کردم. و روزه خود را با شهروندان لندنی از تمامی پیشینه ها و ادیان افطار کردم.

وی افزود: ما در کنار همدیگر پیام بلند و آشکاری فرستادیم: تنوع جمعیتی در لندن بزرگترین قدرت ماست، هشتک رمضان.

حنا کوفان یک یهودی بریتانیایی درباره این مراسم گفت: ما در یهودیت نیز روزه می گیریم و خوشحالیم که جوانان در این نشست حضور داشتند و با سنت ها و رسوم دینی آشنا شدند. در این دنیای قطبی شده که تفرقه ها رو به افزایش هستند و اسلام هراسی و یهودی ستیزی در اروپا زیاد شده، بسیار خود است که امروز جامعه در کنار هم جمع بودند.

گفتنی است هدف از برپایی این افطار میان ادیانی تقویت روابط اجتماعی و برهم کنش ها در جامعه بریتانیایی از طریق آموزش با تمرکز بر اهمیت نسل آینده، جوانان و رهبران آینده اعلام گردید.

 

کلیسای جامع سنت پل

کلیسای جامع سنت پل نام کلیسای بزرگ و مشهوری در لندن، پایتخت انگلستان است که به‌عنوان یکی از بناهای مشهور این شهر شناخته می‌شود  کلیسای سنت پل در عین حال سومین کلیسای ساخته شده در همین مکان است.

کلیسای جامع سنت پل دارای گنبد بزرگی است که راهرویی معروف به «تالار زمزمه» به طول ۳۲ متر در گرداگرد درونی گنبد آن کشیده شده و مشهور است که اگر کسی نزدیک به دیوار این راهرو زمزمه نماید فرد دیگری که در نزدیکی دیوار و در سوی دیگر آن قرار دارد صدای او را می‌شنود.

قبر بسیاری از افراد سرشناس از جمله لرد نلسون، دوک ولینگتون و کریستوفر رن، معمار نیز در این کلیسا قرار دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha