چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نخستین مسجد و مرکز اسلامی نیوآرک رسما راه اندازی خواهد شد

حوزه/ نخستین مسجد و مرکز اسلامی شهر نیوآرک در نیوجرسی که ساختمان آن قبلا رستوران، کافه و سالن بولینگ بوده خریداری شده و تغییرکاربری داده شده است. درخواست نامه برای گشایش رسمی مسجد تا پایان ماه ارائه خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nottinghampost، نخستین مسجد و مرکز اسلامی شهر نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا قرار است در ساختمانی که قبلا رستوران، کافه، سالن ورزشی بولینگ و فروشگاه سخت افزار بوده تشکیل شود.

این مکان که  درست در مقابل ایستگاه راه آهن نیوآرک نایتگیت واقع شده قرار است معمولا به عنوان یک مرکز اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد، به علاوه مرکزی برای تجمع مذهبیون، مراسم دینی، اعیاد مذهبی و سالن نمازخانه نیز خواهد بود.

 هرچند مرکز اسلامی نیوآرک از سال گذشته به طوری غیررسمی از این مکان تازه خریداری شده برای فعالیت هایش از جمله نمازهای جماعت و کلاس های آموزشی استفاده کرده است.

ظاهر اقبال مامور رفاه مرکز اسلامی نیوآرک در این زمینه گفت: اگرچه داشتن یک مرکز برای برپایی نمازهای جماعت مهم بود، اما جنبه های اجتماعی زندگی جوانان نیز به همان اندازه از اهمیت برخوردار هستند.

وی گفت: نماز یکی از جنبه های دین است، اما 7-8 جنبه دیگر هستند که از اولویت برخوردار می باشند. به عنوان مسلمانان، ما بخشی از جامعه نیوآرک محسوب می شویم و کمک کردن به جامعه قسمتی از وظایف ما محسوب می شود.

به گفته اقبال همچنین قرار است یک بانک غذایی برای کمک اطعام نیازمندان تشکیشل شود و نشست هایی برای سالمندان و دیگر گروه ها برپا گردد.

وی افزود: سمینار برگزار کرده و از شخصیت ها برای نشان دادن اسلام واقعی به مردم دعوت به عمل می آوریم، از گروه ها و پیروان ادیان دیگر برای حضور در این گردهمایی ها نیز استقبال می کنیم.

 

درخواست نامه برای راه اندازی رسمی مرکز اجتماعی-اسلامی و مسجد تا پایان ماه به شورای شهر ارائه خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha