شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زهرا المرضیه

حوزه/ نشستی با موضوع «معرفت به ماه مبارک رمضان»، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم قاسمی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه(س) اصفهان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه فضیلت و بزرگی است. با طلیعه این ماه درهای خاصه ای از رحمت و کرامت الهی به روی مومنین باز می شود و آنها به ضیافت بزرگ الهی دعوت می شوند مهمانی در زمان محدود با گنجایش نا محدود می باشد .

وی ادامه داد: سؤال مهم این است که علت اصلی روزه چیست؟ جواب های زیادی به این سؤال داده شده و شاید اصلی ترین جواب این باشد که باید روزه گرفت تا فهمید برخی از دغدغه ها ی زندگی بی پایه و اساس است و مانع از سیر انسان به مقصود متعالی می باشد.

کارشناس حوزوی افزود: در این ماه بندگان باید هدف بالایی چون لقاء الله را انتخاب کنند در راستای رسیدن به این هدف مومنین باید محبت الهی را در وجود خود شعله ور سازند و طبق فرمایش بزرگان مسیر این محبت از محبت اهل بیت(ع) می گذرد برای کسب محبت آل الله باید به آنها شناخت پیدا کرد.

وی تاکید کرد: امام شناسی سرمایه ای بزرگ است تا مومنین متوجه باشند به کجا باید نظر کنند و چه کسانی را با چه ویژگی هایی مجرای فیض الهی بدانند در این مسیر باید مراقب راه های انحرافی هم بود. باید از خدا خواست و تلاش کرد تا معرفت شناخت اهل بیت(ع) را به ما عنایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha