پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان گفت: در سیل اخیر اتحاد و وحدت بسیار عمیقی صورت گرفت و این امر بسیار زیبا بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نشست مدیران مدارس علمیه استان اصفهان اظهار کرد: بارندگی های اخیر باعث شد که خط بطلانی بر نظرات افراد و کارشناسانی که ادعا می کردند دیگر هرگز آب به ایران نمی رسد و ابرها به ایران وارد نمی شود، کشیده شود و ثابت شود که همه چیز در ید قدرت  و حکمت خداوند است.

وی بیان کرد: در سیل اخیر اتحاد و وحدت بسیار عمیقی صورت گرفت و این امر بسیار زیبا بود؛ در دعاهایی که از امام سجاد(ع) به ما رسیده است، تاکید می کند خداوندا قلب مرا با طاعت خود آباد کن و توفیق خدمت به دیگران را به من بده و خدایا روزی من بکن همراهی با کسانی که رزق آنها تنگ شده است و مصداق بارز این دعا در سیل خدمت اخیر رقم خورد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در روایات آمده است که خداوند برخی افراد را با دادن رزق و برخی را با تنگدستی و فقر آزمایش می کند و امتحان افراد غنی در کمک کردن به افراد فقیر است و حقا مردم ایران در این عرصه در واقعه سیل اخیر خوش درخشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: در ماه مبارک رمضان از دعاخواندن غافل نشوید، دعای ابوحمزه ثمالی واقعا یک گنجینه بزرگی از دروس برای بشریت و شیعیان است، چگونه سخن گفتن با خداوند را باید از امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی آموخت.

 وی خاطرنشان کرد: مداومت بر خواندن دعای ابوحمزه ثمالی در ماه مبارک رمضان، سیره علماو بزرگان دینی سلف بوده است، برکات و آثار شگرفی دارد،حتی به مقدار خواند یک صفحه از دعا در هر سحر خودر ا ملزم کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: در روایت آمده است، «الدعا مخ العبادت» دعا ریشه و اصل عبادت است، این توصیه را به طلاب هم بکنید و در امر تربیت طلاب کوشا باشید، چرا هر کدام از طلبه ها می توانند جهانی را تغییر بدهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha