پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: عدالت و مبارزه با فساد مهم‌ترین تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است و دستگاه‌های نظارتی باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرده و مانع سودجویی‌ها و فساد در کشور شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه » از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در همایش «حراست‌ها و گام دوم انقلاب»، در ارومیه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و توصیه به استفاده از نورانیت و معنویت این ماه، اظهار داشت: ماه رمضان از بزرگترین نعمات خداوند متعال به بندگان است که هر سال یک ماه ما را به عنوان میهمان خود پذیرفته و درهای رحمت و مغفرت خود را گشوده تا بتوانیم در این ماه عبودیت ، معنویت و اخلاق را در وجودمان نهادینه کنیم، فلذا باید از این فرصت استفاده کنیم و عدم استفاده از فرصت‌ها پشیمانی به بار خواهد آورد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر مسأله عدالت و مبارزه با فساد که از محوری‌ترین کارها و مأموریت‌های انبیای الهی بوده، تاکید دارند و در کشور ما نیز باید بیشتر از سایر کشورها این موارد رعایت شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود به اهمیت مبارزه با فساد در کشور اشاره کرده و افزود: دستگاه‌های نظارتی کشور باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرده و با انجام درست وظایف خود مانع سودجویی‌ها و فساد در کشور شوند.

وی با اشاره به راهکارهای انجام درست وظایف در قبال بیانیه گام دوم انقلاب و مسئولیت حراستی و نظارتی اضافه کرد: خدای متعال شاهد همه اعمال ما است، باید در همه کارها خدای متعال را حاضر و ناظر بدانیم که نظارت خدا فوق همه نظارت‌ها است و وظایف محوله خود را به خوبی انجام دهیم و در مبارزه با فساد، بی‌عدالتی، ظلم و تعدی کوتاهی نکنیم تا حق کسی ضایع نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بیان داشت: کار حراستی کار بسیار سخت و حساسی است و اگر مسئولین حراست به درستی عمل کنند، مسأله فساد و بی‌عدالتی کاهش پیدا می‌کند وچنانچه کارها همراه با اغماض و چشم پوشی و ضایع کردن حقوق افراد باشد یقینا شاهد مشکلات فراوانی خواهیم بود

وی گفت: مسئولین حراستی با تیزبینی در مقابل تعدی افراد به قانون بایستند و اجازه تخلف ندهند که در این صورت بسیاری از فساد‌ها و بی‌عدالتی‌ها در دستگاه‌های اجرایی ریشه کن خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تأکید بر داشتن جاذبه و دافعه در نیروهای حراستی تصریح کرد: افراد حراستی در مجموعه خود باید در تصمیمات و رفتارهای کاری خود قرص و محکم باشند و همان اندازه که با نیروی‌ها مؤمن و خدوم رابطه دوستی و برادرانه دارند در مقابل افراد متخلف نهایت دافعه و قاطعیت را به خرج دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha