جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسائلی

حوزه/ دیدار جمعی از طلاب جوان با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان یکی از شیرین ترین و زیباترین دیدارها را به منصه ظهور گذاشت. حوزه علمیه اصفهان همچون دیگر نهادها و مراکز حوزوی سراسر کشور برای حضور در این دیدار پرحلاوت تدابیر و تدارک ویژه ای اندیشیده بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، همواره یکی از زیباترین لحظات برای هر فرد ایرانی دیدار با رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه زمانه و رهبر ایران اسلامی است، حال اگر این دیدار برای یک طلبه  به عنوان سرباز امام زمان(عج) با رهبردینی و پدر معنویش در عرصه سربازی امام عصر(عج) باشد ، لذت و حلاوت دیدار چندین برابر می شود.

دیدار جمعی از طلاب جوان با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان یکی از شیرین ترین و زیباترین دیدارها را به منصه ظهور گذاشت. حوزه علمیه اصفهان همچون دیگر نهادها و مراکز حوزوی سراسر کشور برای حضور در این دیدار پرحلاوت تدابیر و تدارک ویژه ای اندیشیده بود.

حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان پیرامون اعزام و حضور طلاب در حسینه امام خمینی (ع) محل دیدار عاشقان با معشوق خود، اظهار کرد: براساس سهمیه اعلام شده از سوی مسئولین امر برگزاری این دیدار عاشقان، حوزه علمیه اصفهان 90 نفر طلبه سهمیه داشت.

وی بیان کرد: معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، برنامه ریزی خود را جهت اعزام به موقع و هماهنگ 90 نفر از طلبه های حوزه علمیه اصفهان  را برای دیدار با رهبر معظم انقلاب انجام داد و صبح روز گذشته افراد در قالب دو دستگاه اتوبوس به تهران اعزام شدند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: براساس شاخص تعیین شده، یک نفر از طلاب جوان حوزه علمیه اصفهان به نام حجت الاسلام مهدی مسائلی که دارای سابقه ممتاز آموزشی و پژوهشی و مولف 12 جلد کتاب است، به نمایندگی حوزه علمیه اصفهان به بیان نکات و سخنانی در محضر رهبر معظم انقلاب پرداخت.

وی در تشریح خلاصه نکات بیان شده حجت الاسلام مسائلی، نماینده حوزه علمیه اصفهان در دیدار روز گذشته جمعی از طلاب با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه پس از انقلاب اسلامی رشد و پیشرفا بسیار خوبی داشته است امام سخن اینجاست که توقع از حوزه های علمیه به واسطه انقلاب اسلامی به مراتب افزون شده که برآوردن این توقع نیازمند توجه به نکاتی است. که نماینده حوزه علمیه اصفهان این چنین گفت:

1-توجه به برنامه ریزی  جامع علمی، تربیتی وتبلیغی در حوزه های علمیه؛ امروز سیطره مباحث آموزش و محور قرار گرفتن آن برنامه ریزی برای پرداختن طلاب به مسائل پژوهشی، تربیتی، تبلیغی را عملا ناممکن ساخته است واکثر ساعت مفید طلاب را به خوداختصاص داده است، هرچند آموزش می باشد اما می توان با برنامه ریزی جامع نیازهای اساسی را برآورده کرد و باعث رشد طلاب در عرصه های دیگر شد.

2-تحول همه جانبه با چشم انداز ایجاد تمدن اسلامی و برنامه ریزی جامع بدون  تعجیل و البته بدون فوت وقت لازم است، امروز طلاب از تغییر متون  و زمان بندی ها احساس سردرگمی و اضطراب می کنند و امید به بهبود وضعیت ندارند

3-توجه به مهارت آموزی مرتبط با شئون طلاب یکی از نیازهای اصلی است،امروز وضع معیشت طلاب بسیار سخت است، تبیین مهارت ها یاحتی شغل های مرتبط با طلبگی لازم است.

آیا طلبه ای که در حداقل معاش خود مشکل‌دارد می تواند به شغل‌ دیگری در کنار طلبگی بپردازدیا خیر؟

4- فقدان بستر قانونی بین حوزه وارکان نظام و مراکز فرهنگی دولت مشاهده می شود، لزوم رابطه بین حوزه  و مراکز تصمیم ساز و فرهنگی کشور کاملا مشهود و از خلاء های موجوداست.

5- حوزه تراز انقلاب اسلامی که با چشم انداز تمدن اسلامی باید حرکت کند شایسته است دو نکته را مدنظر داشته باشد:

 الف) جریان های انحرافی که درون حوزه ممکن است شکل بگیرد شناسایی و در اولین فرصت باید قاطعانه برخورد گردد، مانند خط انحرافی شیعه انگلیسی

ب) توجه به منشور روحانیت حضرت امام لازم و ضروری  است

ج) توجه ارتباط دو سویه با مراکز اسلامی و فرهنگی در جهان بخصوص حوزه های علمیه مانند نجف اشرف و استفاده و بهره برداری از ظرفیت خارج از ایران که چشم پوشی و غفلت عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.

حضرت عالی در مواردی که بیانیه یا ابلاغی می فرمایید همچون بیانیه گام دوم انقلاب یا تحول در حوزه، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت لازم است از طرف شما، کارگروهی برای تبیین آن مشخص گردد چرا که عدم تصور و تصدیق صحیح در مفاهیم و گزاره ها باعث برآورده نشدن هدف می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha