جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی از مفاهیم قرآنی فاصله گرفته است، گفت: یکی از مهم ترین دلایل بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروز فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امشب در مراسم شب های ماه مبارک رمضان در امامزاده عباس(ع) ساری با اشاره به این که ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، بر ضرورت تقویت برنامه های قرآنی در این ماه با فضیلت در سراسر استان تأکید کرد.

وی، انس با قرآن را عامل رشد و تعالی انسان دانست و با بیان این که مفاهیم قرآنی یک دستورالعمل روشن برای سعادت و رستگاری انسان است، افزود: ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسبی برای مأنوس شدن با کلام الهی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسان با مفاهیم قرآنی در برابر هر گونه کژی و انحرافی مصون خواهد ماند، بیان داشت: فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی انسان را در ورطه انحراف قرار خواهد داد.

مدیر کل اوقاف  و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از مفاهیم قرآنی است، گفت: مفاهیم ناب الهی باید در متن زندگی همه ما نهادینه شود.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی از مفاهیم قرآنی فاصله گرفته است، بیان داشت: یکی از مهم ترین دلایل بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروز فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرآن راه سعادت بشر را به خوبی نشان داده است، افزود: اگر امروز جامعه ما به یک رشد و پیشرفت خوبی دست پیدا کرده نتیجه بهره گیری از فرهنگ قرآنی است.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که امروز نیازمند تقویت اخلاق و رفتار قرآنی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای گسترش اخلاق قرآنی در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی درگیر فرهنگ بی محتوای غرب شده است، تصریح کرد: باید فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه ما نهادینه شود تا شاهد رشد معنوی و دینی جامعه باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های متنوع قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه ضیافت الهی برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم در 50 بقعه متبرکه استان اجرا می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که جامعه قرآنی در برابر توطئه ها و نقشه های دشمن همواره پیروز و موفق خواهد بود، افزود: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار در برابر زیاده خواهی های دشمنان خود می ایستد ناشی از فرهنگ قرآنی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha