پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وقتی ملتی دانش دینی و معرفت اعتقادی و مبانی جهان‌بینی توحیدی را نداشته باشد نتیجه آن جامعه فعلی غرب می‌شود که با وجود داشتن علم در زمینه ­های مختلف، در اقصی نقاط دنیا به جنایت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین اهمیت فراگیری علوم دینی پرداخت و با اشاره به مقایسه‌ عالم و غیر عالم و عابد و عالم در آموزه‌های دینی، افزود: بر اساس تعالیم مکتب اسلام اهل علم مادامی که در مجلس علم نشسته‌اند فضیلت‌ها و حسنات فراوانی برای آن‌ها نوشته می‌شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: انسانی که به دنبال علم است در منظر امام زمان (عج) باید تلاش و رغبت را مد نظر خود قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با علم‌آموزی، اظهار کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به موضوع دانش فرمایشات بسیار ارزنده‌ای دارند و دانش و علم را وسیله عزت و قدرت یک کشور می‌دانند که این دانش شامل همه دانش‌های هسته‌ای، پزشکی، فضایی و ... است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در این میان فراگیری علوم دینی نیاز نخست یک جامعه است، خاطرنشان کرد: هرچقدر در سایر علوم پیشرفت داشته باشیم، اما دانش دینی ما در جامعه کم داشته باشد نمی‌توانیم به سعادت و تعالی برسیم.

وی افزود: وقتی ملتی دانش دینی و معرفت اعتقادی و مبانی جهان‌بینی توحیدی را نداشته باشد نتیجه آن جامعه فعلی غرب می‌شود که با وجود داشتن علم در زمینه ­های مختلف، در اقصی نقاط دنیا به جنایت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با بیان اینکه ما باید سبک تعلیمی بزرگانی مانند علامه حلی را الگوی خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: علامه حلی با سبک تعلیمی خود یک سیستم حکومتی را جابجا کرد؛ به‌گونه‌ای که از فردای روز بعد سکه به نام اهل بیت زده شد.

وی با اشاره به اینکه علامه حلی حوزه علمیه سیار داشته است، افزود: نمونه سبک تعلیمی علامه حلی این است که مثلاً امروز یک گروه جهادی از اینجا حرکت کرده و به سمت نقاط مرزی می‌رود و در آنجا به ترویج آموزه‌های دینی و ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد؛ از این رو باید این گونه اقدامات و برنامه ها در حوزه علمیه تقویت شده و افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha