سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلسه ستاد ترتیل خوانی نوای ملکوت

حوزه/ فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: یکی از راهکارهای بسیار موثر در مسائل فرهنگی، ترویج فرهنگ قرآنی و مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، برگزاری مراسم ترتیل خوانی و توسل به آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، از بوشهر، سردار علی رزمجو ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد ترتیل خوانی نوای ملکوت با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به هشتمین سال برگزاری برنامه ترتیل خوانی نوای ملکوت در حسینیه عاشقان ثارلله بوشهر اظهار داشت: یکی از راهکارهای بسیار موثر در مسائل فرهنگی ترویج فرهنگ قرآنی و مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب برگزاری مراسم ترتیل خوانی و توسل به آن است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته در طی هفت سال گذشته بیش از 90 درصد از مردم نسبت به برگزاری این مراسم و کیفیت آن در حوزه های مختلف از جمله تلاوت قاریان و محل برگزاری رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه 20 نفر از قاریان برجسته استانی به صورت نوبتی، ترتیل خوانی را در حسینیه عاشقان ثارالله انجام می دهند گفت: درب های حسینیه از ساعت 16 برای حضور مردم باز است و نیز از ساعت 16:30 دقیقه مراسم با قرائت مجلس آغاز و ساعت 17 نیز با تفسیر قرآن از جزء تلاوت شده ادامه می یابد.

رزمجو بیان داشت: از ساعت 17:30 ترتیل خوانی قرآن کریم آغاز می شود که این مراسم از صدا و سیما مرکز بوشهر به صورت زنده پخش می شود.

سید حسین ناظر نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری برنامه نوای ملکوت گفت: یکی از آثار و برکات انقلاب و رویش های آن ترتیل خوانی و جمع خوانی قرآن کریم است و علاوه بر حسینیه عاشقان ثارالله بسیار از مساجد شهر نیز خواستار پوشش مراسمات قرآنی خود هستند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در چند سال اخیر برگزاری برنامه نوای ملکوت، بوشهر به لحاظ پوشش تصویری و زنده این مراسم در بین سه استان برتر کشور قرار گرفته است.

وی همچنین از خواستار تاسیس یک مرکز فرهنگی و قرآنی در استان بوشهر شد و گفت: تاسیس این مرکز فرهنگی قرآنی می تواند بر ارتقای کیفیت کار کمک شایانی را کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha