جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قائمشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امروز ما نیازمند فهم عمیقی از مفاهیم قرآنی هستیم، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تقویت فهم قرآنی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه تفسیر قرآن در قائمشهر، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای انس با کلام الهی دانست و گفت: باید از این ظرفیت موجود در جهت تقویت روح قرآنی در جامعه بهره گرفته شود.

وی با بیان این که مفاهیم قرآنی باید در تمام سطوح زندگی ما نهادینه شود، افزود: قرآن مسیر صحیح زندگی را به ما نشان داده و تنها راه سعادت و رستگاری نیز حرک در همان مسیری که قرآن مشخص کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انقلاب اسلامی بستری را برای رشد و رونق برنامه های قرآنی در جامعه فراهم کرده است، گفت: امروز باید ارزش های قرآنی بیشتر در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امروز ما نیازمند فهم عمیقی از مفاهیم قرآنی هستیم، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تقویت فهم قرآنی در جامعه است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که با تدبر در کلام الهی می توانیم به یک فهم عمیق از مفاهیم آن دست پیدا کنیم، تصریح کرد: نگاه سطحی به مفاهیم ارزشمند قرآنی ما را از درک صحیح مفاهیم آن دور خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که تکیه بر کلام الهی ما را در برابر سختی ها و مشکلات استوار نگاه می دارد، بیان داشت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در برابر فشارهای زورگویان عالم می ایستد به دلیل فهم عمیق قرآنی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمن نتیجه تربیت قرآنی است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند با فشارهای همه جانبه اقتصادی ملت ایران تسلیم خواسته های خود کند که با تکیه بر مفاهیم قرآنی در برابر فشارهای آنها خواهیم ایستاد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امروز باید مفاهیم و ارزش های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی ما بیشتر احساس شود، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی و اخلاق قرآنی از جمله مسائل مهمی است که باید در ماه مبارک رمضان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که متأسفانه امروز فرهنگ غربی از سوی دشمن به شیوه های جذاب در میان جوانان و نوجوانان ما ترویج می شود، گفت: باید مبانی و ارزش های قرآنی به شیوه ای اثرگذار و جذاب در جامعه گسترش یابد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، ترویج فرهنگ قرآنی را بهترین راه مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: خانواده ها و مدارس به عنوان دو مرکز و پایگاه مهم تربیتی باید بهره گیری از مفاهیم قرآنی را در تعلیم و تربیت نوجوانان مورد توجه قرار دهند.

انتهای

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha