جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 491818
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
شهید مطهری

حوزه/ مهندس عزت‌الله ضرغامی اخیرا در اظهار نظری عجیب گفته است: «شهید مطهری در مجله مبتذل زن‌روز مقاله می‌نوشت و اگر الآن در میان ما بود در استفاده از اینستاگرام تردید نمی‌کرد» این جمله، ادعایی صرفا بر مبنای قیاس می باشد.

خبرگزاری «حوزه»/ بسم الله الرحمن الرحیم
شهید مطهری و اینستاگرام !
مهندس عزت‌الله ضرغامی اخیرا در اظهار نظری عجیب گفته است: «شهید مطهری در مجله مبتذل زن‌روز مقاله می‌نوشت و اگر الآن در میان ما بود در استفاده از اینستاگرام تردید نمی‌کرد»
این جمله، ادعایی صرفا بر مبنای قیاس می باشد. آقای ضرغامی! اگر مطلبی که از قول شما نقل شده صحت دارد، لازم به ذکر است که مقاله‌نویسی در زن‌روز با محتواگذاری در اینستاگرام چندین تفاوت اساسی دارد که باعث می شود نتوان این دو امر را با هم مقایسه نمود و در نتیجه باید به اصلاح علما این مقایسه را قیاسی مع الفارق دانست.
۱- مقاله نویسی برای مجله زن روز،  لازمه‌اش در اختیار قرار دادن بیگ دیتای کشور و عموم مردم به دشمن نمی شد، اما در اینستاگرام روزانه حجم انبوهی از اطلاعات روانشناختی و جامعه شناختی مردم در اختیار دشمنان این مرز و بوم قرار می گیرد و با حضور حجم انبوه نیروهای انقلابی، پازل اطلاعات دشمن کامل تر می شود و در نهایت نیز برای جریان انقلابی به دلیل تفاوت شماره ۴ نتیجه بسیار اندکی حاصل می شود.
۲- مقاله نویسی در مجله فاسد زن روز لزوما منجر به نگاه مولف به محتوای فاسد زن‌روز نمی شد، اما حضور فرد در اینستاگرام، در موارد فراوانی لازمه‌اش خواسته یا ناخواسته دیدن تصاویر فاسد این نرم‌افزار صهیونیستی است.
۳- مقاله نویسی انتقادی در مجله فاسد زن روز موجب تقویت اقتصادی روزنامه زن روز نمی شود و اگر هم فرضا تقویتی می آورد این تقویت بسیار بسیار اندک بود. اما حضور میلیون ها جوان انقلابی در اینستاگرام دلارهای فراوانی از نظر اقتصادی از جنبه های مختلف نصیب گردانندگان اینستاگرام آمریکایی می کند. تقویت های سیاسی، اجتماعی و ... سر جای خود.
۴- مجله فاسد زن روز کل مجله را با هم چاپ کرده و در اختیار مردم قرار می داد و صفحه یا صفحات مربوط به شهید مطهری را حذف یا تقطیع نمی کرد. اما اینستاگرام .... (لازم به توضیح نیست همه دیدند.)
حال اگر این همه انرژی نیروهای انقلابی در اینستاگرام تلف یا حداقل بسیار کم تاثیر شود و اینستاگرام با فیلترینگ حبابی یا با حذف صفحات موثر به دلایل واهی مختلف یا حذف پست های موثر در زمان لازم به نفع جریان غربگرا و بر ضد جریان انقلابی تسهیل ایجاد کند، آن وقت چه کسی پاسخگو است. (چنانکه نمونه آن را در مورد صفحات منتسب به سرداران و صفحات شخصیت های بزرگ ملی شاهد بودیم)
۵- زن‌روز در آن زمان هیچ جایگزین مذهبی نداشت، اینستاگرام جایگزین بومی دارد که با مطالبه شدید از دولت جهت هزینه کردن یک صدم درآمد دولت از اینترنت خارجی، در راه تقویت شبکه های داخلی، برای همیشه از شر اینستاگرام خلاص شده و از طرفی دیگر هزاران جوان ایرانی دارای اشتغال خواهند شد و از طرف سوم، خواسته امام خامنه ای در سلب سلطه دشمن از فضای مجازی محقق خواهد شد و از طرف چهارم ناامنی های مختلف اخلاقی و اجتماعی کاهش شدید خواهند یافت و از همه بالاتر خواسته خداوند متعال در سلب سلطه کفار بر مومنین نیز تحقق خواهد یافت. «و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا»
بنابراین از خواص جامعه انتظار می رود، اشتباهات خود را به حساب دیگران و شهید مطهری نگذارند و موید حضور حداکثری در نرم‌افزار صهیونیستی نباشند و باید از ایشان همان سوالی را که خود از رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پرسید و موجب ناراحتی شدید و نابجای رئیس جمهور شد، سوال کنیم که این سخنان چه بود که در مورد فضای مجازی بر زبان راندید؟ و این چه قیاس عجیبی بود که انجام دادید؟
امیدواریم خداوند تبارک و تعالی ما را در این مسیر کمک نموده و انقلاب مجازی را به دست جوانان کشور رقم بزند.
حجت الاسلام مجتبی شیخی کارشناس ارشد اقتصاد و کارشناس فقه فضای مجازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدا IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    0 0
    بامزه بود کاملا ارتباط گوزن با شقیقه رو متوجه شدم