جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سرایی

حوزه/ حجت الاسلام سرایی گفت: نباید بیانیه گام دوم انقلاب به فراموشی سپرده شود و بایستی حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها پایان‌نامه‌های خود را به سمت عملی کردن و تبیین این بیانیه سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی شامگاه شنبه در نشست بصیرتی طلاب، اساتید و مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران آذربایجان‌غربی که در سپاه شهدای استان برگزار شد اظهار داشت: نقش حوزه علمیه به عنوان پرچمدار انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم است و روحانیت باید با استفاده از ظرفیت‌ تریبون‌ها و منابر معنویت را که از بندهای مهم این بیانیه است، در مردم تقویت کرده و موج اتحاد و انسجام را در مردم به وجود بیاورند و نباید در این سند هم مثل جنگ فرهنگی کوتاهی شود.

وی ادامه داد: اگر بیانیه گام دوم در هر کشوری ابلاغ می گردید، عقلای آن کشور این بیانیه را به عنوان سندملی خود برای همیشه در تاریخ ثبت کرده و از آن در پیشرفت خود استفاده می‌کردند، اما در ایران آن‌گونه که باید به این مسأله بها داده نمی‌شود و بعد از گذشت سه ماه از انتشار این بیانیه هنوز حوزه علمیه نتوانسته قدم محکمی بردارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان داشت: نباید بیانیه گام دوم انقلاب به فراموشی سپرده شود و بایستی حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها پایان‌نامه‌های خود را به سمت عملی کردن و تبیین این بیانیه سوق دهند؛ تمام پایان‌نامه‌ها، مقالات و سخنرانی‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس دینی وهابیت امروز در جهت مقابله با تفکر شیعه و انقلاب اسلامی است و حوزه در این وضعیت نمی‌تواند خود را کنار بکشد.

وی افزود: تمدن سازی مسلمانان به رهبری امام خمینی (ره) به نظام اسلامی و نابودی رژیم شاه منجر شد، اما با وجود این همه تشکیلات هنوز در دولت‌سازی اسلامی با مشکل مواجه هستیم و نتوانسته‌ایم دولت همراه با انقلاب و رهبری را ایجاد کنیم.

حجت الاسلام سرایی، مبارزه با روزه‌خواری علنی را از جمله وظایف مسئولین عنوان کرد و گفت: در مقابل افراد متظاهر به روزه‌خواری، مسئولین باید با قاطعیت برخورد کرده و به صدور بیانیه‌های خشک و خالی بسنده نکنند، امروز یکی از اهداف دشمنان انقلاب از بین بردن معنویت و علنی کردن مخالفت با دین است و مسئولین کشور در این زمینه وظیفه مهمی دارند.

وی، تربیت نیروی کار آمد، مومن و انقلابی را از وظایف حوزه در گام دوم انقلاب دانست و اضافه کرد: حوزه وظیفه دارد در راستای اجرایی کردن گام دوم انقلاب نیروهای مؤمن و کارآمد تربیت کرده و در جامعه اثر بخش باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امروز نظام استکبار جهانی به صورت عملی وارد تقابل با اسلام شده است و در این راه همه جریان‌های معاند با انقلاب را با هم منسجم کرده تا بتواند اتحاد و انسجام ملت را شکسته و مردم را از نظام و رهبری جدا کند و بر این اساس به فشارهای اقتصادی روی آورده تا مردم را در مقابل نظام قرار دهد.

وی به فعالیت فرقه‌های انحرافی در کشور اشاره کرد و افزود: دشمن با اسلام انقلابی که منافع استکبار جهانی در منطقه را به خطر انداخته مخالف است و به همین دلیل حامی اسلامی منفعل و گوشه‌گیر بوده و گروه‌های انحرافی را به نام اسلام به راه‌انداخته و از آن‌ها حمایت می‌کند و امروز فرقه‌های انحرافی که مورد حمایت برخی کشورهای منطقه هستند در سکوت جریان‌های انقلابی به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم هستند.

حجت الاسلام سرایی ادامه داد: در زمانی که دشمن تمام قوای خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار بسته همه باید در کشور اختلافات را کنار گذاشته و با صراحت تمام از نظام و انقلاب حمایت کنند و صرف حفظ ظواهر انقلابی کافی نیست، در طول چهل سال با قدرت مقابل آمریکا مقاومت کردیم و امروز دشمن در نهایت ذلت دست مذاکره به سوی ما دراز کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha