جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 491845
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
بودایی های مالنگ در اندونزی، به همشهریان مسلمان افطاری می دهد

حوزه/ هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان، گروهی از بودایی های معبدی در مالنگ در جاوه شرقی به همشهریان و همسایگان مسلمان افطاری می دهد. این سنتی است که از سال ۱۹۹۸ آغاز شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapost، گروهی از بودایی های شهر مالنگ در استان جاوه شرقی در اندونزی، اقدام به دادن افطاری به همشهریان مسلمان کردند.

در ساعت 4:30 بعد از ظهر مسافران و محلی‌ها در منطقه، برای دریافت غذای افطاری که شامل (سوپ معطر و برنج) همراه با دسر یخی، چای گرم و میان وعده می شد، صف کشیدند.

وینانتی لیستیهدی در مالنگ در این باره گفت: توزیع غذای افطاری میان روزه داران و همشهریان مسلمان در ایام رمضان، مراسمی سنتی محسوب می شود که از سال 1998 آغاز شده است.

این مشاور اجتماعی 72 ساله در مالنگ گفت: 15 سال پیش این برنامه در محوطه معبد بودایی ها برگزار شد اما به دلیل جمعیت زیاد مجبور به تغییر مکان آن شدیم.

وینانتی افزود: دادن افطاری رایگان اولین بار در سال 1998 در هنگام بحران اقتصادی کشور و  برای کمک به محلی هایی که با مشکلات اقتصادی مواجه بودند آغاز شد. و ما این سنت را تا به امروز ادامه داده ایم. ابتدا 60-80 نفر از محلی ها هر روزه برای گرفتن افطاری می آمدند، اما بعدها این رقم به 100 نفر در روز نیز افزایش یافت.

به گفته وی بودایی ها در اندونزی با هدف ترویج پیام صلح و همزیستی مسالمت آمیز با همشهریان و همسایگان مسلمان به این اقدام مبادرت می کنند.

او خاطر نشان کرد که آن ها از ابزارهای پاک برای تهیه غذای حلال برای همسایگان شان استفاده می کنند و در نهایت در آخرین روز ماه مبارک رمضان و به مناسبت عید فطر غذای ویژه «برنج زرد» را برای افطاری آماده می کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha