جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یادمان شهدای نجف آباد

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سخنرانی های رهبر معظم انقلاب در مورد رویش های انقلاب و نام بردن از شهید حججی به عنوان یکی از رویش ها، گفت: شهید محسن حججی ظرفیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند بار رویش انقلاب را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف آباد، نشست مسئولین یادمان شهدای نجف آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسناتی امام جمعه شهرستان و ۳۰ نفر از مسئولین یادمان شهدای نجف آباد بعد از ظهر روز شنبه 21 اردیبهشت ماه در نجف آباد برگزار گردید.

امام جمعه نجف آباد در این نشست با اشاره به موفقیت های یادمان شهدا، گفت: موفقیت در اداره جهادی چنین مجموعه ای یکی از لطف های خداوند است و رمز به دست آوردن  لطف خداوند این است که همه مجموعه برای خداوند پای کار آمده‌اند.


وی افزود: در دین اسلام گفته شده است آنکه به دنبال کسب مسئولیتی باشد، مسئولیت از آن فرد فرار می کند، ولی اگر از مسئولیتی فراری بودید آن مسئولیت بر دوش شما گذاشته می شود و البته وقتی که  مسئول شدید آن را به نحو احسن انجام دهید.


حجت الاسلام والمسلمین حسناتی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب با عنایت خاص، در چندین سخنرانی با موضوع رویش های انقلاب به صورت ویژه از شهید حججی نام بردند. این به بدان معناست که شهید محسن حججی ظرفیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند بار رویش های انقلاب را بر عهده بگیرد. ما هم می‌توانیم با وجود چنین ظرفیت عظیمی برای تمامی دانشجوها، بسیجیان، خانواده‌های شهدای کشور و ... برنامه‌ریزی کنیم.

*خادمي 100 نفر از طلاب در مزار شهيد حججي

 ولایتی مسئول یادمان شهدای نجف آباد نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: بیش از ۸۰۰ نفر خادم افتخاری در 21 شیفت، در یادمان شهدای نجف آباد مشغول  خدمت به زائرین شهدا هستند، كه حدود ۱۰۰ نفر از خادمان، طلاب می باشند.

وی در ادامه افزود یکی از 21 شيفت يادمان شهدا  توسط طلاب حوزه علمیه برگزار می گردد و البته به صورت پراکنده در سایر شیفت ها طلاب برادر و خواهر حضور دارند.


مسئول يادمان شهداي نجف آباد با اشاره به خدماتی که در یادمان ارائه می شود، افزود: برپای نماز جماعت، روایت گری در طول ۲۴ ساعت شبانه روز، استقبال و پذیرایی از زائرین به صورت ۲۴ ساعته، نمایشگاه و فروشگاه کتاب، دعای کمیل و دعای ندبه از جمله برنامه‌های يادمان می باشد.


وي در ادامه اظهار کرد: خواندن ۱۷ رکعت نماز قضا در شب های دوشنبه هر هفته، ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی با خطاطی رایگان حکمت های نهج البلاغه در عصرهای پنجشنبه و جمعه همچنین شب های جمعه و شنبه در محل یادمان شهدای نجف آباد انجام می شود.

 ولایتی در خصوص ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در یادمان شهدای نجف آباد، افزود: برنامه مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی مهدکودک  توسط طلاب از یک ساعت به اذان مغرب تا اذان مغرب و از ساعت ۲۱ الی ۲۳ در ماه مبارک رمضان، پخش صوت در جوار شهدا، خواندن دعای ابوحمزه در شب های جمعه و شنبه، ویژه برنامه شب های قدر از ساعت ۱۱ تا یک و نیم ساعت قبل از اذان  صبح از جمله برنامه های یادمان در ماه مبارک رمضان است.

وی در خصوص گروه هایی که از استان های دیگر جهت زیارت یادمان شهدای نجف آباد به یادمان مراجعه می کنند، افزود: تمامی گروه ها می توانند با هماهنگی قبلی از طریق شماره تلفن ۰۳۱۴۲۷۲۷۲۸۲ در یادمان حضور یافته و از خدماتی مانند اسکان، روایتگری، مداحی و ... استفاده کنند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha