جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

امام جمعه بجنورد گفت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری اقتصاد رفاقتی و ریاضتی نیست؛ بلکه اقتصادی است که همه با هم در میدان کار برای رونق تولید در بخش‌های مختلف کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با شماری از مسئولان استانی، با تأکید بر حمایت مناسب از بخش خصوصی در عرصه اقتصادی، اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما خصوصی‌سازی به‌خوبی اجرایی نشده و جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده است.

وی افزود: مثلاً در بحث خودروسازی به دلیل عدم حمایت از بخش خصوصی رشد چندانی نداشته‌ایم؛ در حالی که اگر بخش خصوصی به معنای واقعی وارد این عرصه می‌شد و رقابت شکل می‌گرفت بدون شک وضعیت خودروسازی کشور بسیار بهتر از شرایط فعلی بود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در حال حاضر خودروسازی به یک فاجعه در کشور تبدیل شده؛ به‌گونه‌ای که نه مردم و نه مسئولان از وضعیت موجود رضایت ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه نسخه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب درمان بسیاری از دردهای اقتصادی موجود در کشور ازجمله وضعیت اسف‌بار خودروسازی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری اقتصاد رفاقتی و ریاضتی نیست؛ بلکه اقتصادی است که همه با هم در میدان کار برای رونق تولید در بخش‌های مختلف کار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رسالت همگانی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار کرد: در این زمینه برخی تولید فکر می‌کنند، برخی تولید سلامتی و شماری هم درزمینهٔ تولید فرهنگ فعالیت می‌کنند که همه این موارد باید به‌صورت توأمان پیگیری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: باید ذهن خود را بازتر کنیم، وقتی رهبری حمایت از کالای ایرانی را مورد تأکید قرار می‌دهند باید این حمایت به معنای واقعی صورت گیرد نه اینکه تنها به اقدامات نمایشی بسنده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر فرمایشات و رهنمودهای اقتصادی رهبری در این 10 سال به‌درستی اجرایی می‌شد ما از تحریم‌ها هراسی نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تکیه بر توانمندی و توان داخلی در عرصه اقتصادی، اظهار کرد: باید در عرصه‌های مختلف به خود میدان دهیم؛ اما متأسفانه دیده می‌شود برخی مواقع خودمان خودزنی کرده و کالای ایرانی را تضعیف می‌کنیم.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: به عنوان مثال ترکیه چای تولیدی مزارع کشور ما را وارد کرده، پرداخت می‌کند و تحت عنوان کالای خارجی به ما تحویل می‌دهد که این‌گونه موارد نشان می‌دهد بسیاری از زیرساخت‌های ما اشکال دارد و برخی از اقدامات ما در راستای حمایت از بخش خصوصی و کالای ایرانی و داخلی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: البته باید مراقب باشیم خصوصی‌سازی با نظارت درست صورت گرفته و این نظارت به‌صورت صحیح تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha