سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسئول پاسخگویی به مسائل دینی دفتر مقام معظم رهبری:

حوزه/ موسوی با اشاره به سختی مسیر طلبگی گفت: در کلام بزرگان دین تاکید شده است که «برای تعالی بخشی به روحتان از راحتی جان صرف کنید».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم طاهره سادات موسوی، در جمع طلاب خوابگاهی مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان، ورود طلاب به حوزه های علمیه را دعوت الهی دانست و با استناد به آیه 31 سوره مبارکه اعراف بیان کرد: خداوند در آیه «کلوا واشربوا و لاتسرفوا» سفارش کرده است که زیاده از حد و بی جا نخورید؛ مراد آیه فقط غذای جسمانی نیست، بلکه در غذاهای روحانی نیز باید همین قانون رعایت شود، به این معنا که وقت خود را اسراف نکنید و در هیچ کاری زیاده روی نداشته باشید.

وی خطاب به طلاب گفت: رسالت عظیمی برعهده شما طلاب قرار گرفته است که باید این رسالت عظیم را خوب بگیرید، حفظ کنید و به خوبی به اهل آن برسانید.

مبلغ بعثه مقام معظم رهبری ضمن اشاره به سختی مسیر طلبگی ادامه داد: سعی کنید زحمت ها و سختی هایی که متحمل می شوید، هدفمند باشد؛ چنانچه در کلام بزرگان دین نیز براین امر مهم تاکید شده است که می فرمایند: «برای تعالی بخشی به روحتان از راحتی جان صرف کنید» و در مقابل اگر هدف مشخص نباشد انسان دچار خستگی، سرخوردگی، یأس و افسردگی خواهد شد.

 موسوی به ثمر رسیدن و یا در بین راه ماندن را در گروه تعالی بخشیدن انگیزه دانست و گفت: همیشه برای درمان مشکلات ریشه را در وجود خودتان جستجو کنید؛ عامل بیرونی به اعتقاد فیلسوفان یک علل مُعِدّه است که از این علل می شود استفاده درست و نادرست کرد.

وی توصیه کرد: سعی کنید اولویت ها را در کارها بسنجید و حقوق را رعایت کنید، تشخیص اولویت ها و حقوق و نیز عمل به وظایف از مسائل بسیار مهمی است که باید در مسیر طلبگی بدان توجه ویژه نمود.

استاد دانشگاه بار دیگر بر تعالی انگیزه ها تاکید و خاطرنشان کرد: زمانی که انسان به کاری عشق می ورزد آن را مدیریت نموده و برایش وقت کافی می گذارد تا به هدفش دست یابد، اینکه مشکلات شما را به زانو در آورد و یا شما بر مشکلات غلبه پیدا کنید، به انگیزه عالی و متعالی شما برمی گردد.

خانم موسوی با استناد به آیه "الذین اَسرِف انفسکم" گفت: بزرگترین اسراف، اسراف وجود است؛ بیش از هر اسرافی به اسراف نفستان بها داده و از اسراف نفس جلوگیری کنید، اگر با این متد فکری حرکت کنید علی الدوام در حال تعالی بخشیدن به خودتان هستید.

 وی در پایان سطح آگاهی و شعاع انگیزه های فکری را وجه تمایز انسان بر سایر حیوانات دانست و گفت: هرچه خودتان را به لحاظ انگیزه تعالی بخشید، به مرتبه انسانیت خود افزوده اید.

وی در پایان به سؤالاتی که از سوی  طلاب مطرح گردید، پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرنوش IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    خیلی خوب توضیح میدید🥰