سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ماه رمضان

حوزه/ مسئول دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر از آغاز به‌کار پنجمین کنگره فصلی شعر کوتاه با عنوان «رمضانیه» خبر داد و گفت: شاعران تا ۲۹خردادماه فرصت دارند آثار خود را در پایگاه شعر هیأت به نشانی www.shereheyat.ir به ثبت برسانند و با توجه به روال کنگره‌های مجازی مهلت دریافت آثار قابل تمدید نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، یوسف رحیمی طی گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره فصلی شعر کوتاه به همت دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر اظهار کرد: در فصل‌های گذشته به موضوعاتی همانند شعر اخلاقی، شعر فاطمی، شعر انتظار و اصحاب سیدالشهدا(ع) پرداخته شده است.

مسئول دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های کنگره فصلی شعر کوتاه این است که در هر فصل یکی از متون ارزشمند دینی را محور قرار می‌دهیم تا شاعران با درک آن متن، بیشتر با آموزه‌های اسلامی و معارف اهل‌بیت(ع) آشنا شوند و بتوانند در سروده‌های خود محتوای غنی‌تری را ارائه دهند.

وی ادامه داد: در این دوره از کنگره فصلی شعر کوتاه، دعاهای ۴۴ و ۴۵ صحیفه سجادیه را محور قرار داده‌ایم که دعای ۴۴ دعای امام سجاد(ع) هنگام ورود ماه مبارک رمضان و دعای ۴۵ دعای حضرت هنگام وداع با این ماه است.

رحیمی با بیان این‌که کنگره فصلی شعر کوتاه در قالب‌های دوبیتی و رباعی برگزار می‌شود، گفت: فراخوان پنجمین دوره این کنگره از ۲۱اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با پنجمین روز ماه مبارک رمضان منتشر شده و شاعران تا ۲۹خردادماه فرصت دارند آثار خود را در پایگاه شعر هیأت به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اینکه کنگره فصلی شعر کوتاه با محوریت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این کنگره‌ها ایجاد انگیزه برای ارائه آثار جدید توسط شاعران است، اما برگزاری مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه کنگره‌ها، موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود که با صرفه‌جویی در این هزینه‌ها می‌توان نسبت به برگزاری کنگره‌های دیگری نیز اقدام کرد.

این شاعر آیینی در ادامه تاکید کرد: آثار دریافتی توسط هیأت داوران مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس کیفیت آن‌ها با نظر داوران تعداد برگزیدگان کنگره مشخص می‌شود که برای هر اثر برگزیده نیز سه میلیون ریال هدیه در نظر گرفته شده است.

وی از انتشار کتاب آثار کنگره فصلی شعر کوتاه یاد کرد و گفت: آثار برگزیده در پایگاه جامع شعر هیأت نیز به ثبت خواهد رسید.

رحیمی با بیان اینکه پنجمین دوره کنگره فصلی شعر کوتاه در اواخر تیرماه به کار خود پایان خواهد داد، گفت: همان‌طور که در دوره‌های قبل نزدیک به ۲۰۰ نفر از شاعران استان‌های مختلف کشور آثار خود را به این کنگره ارسال کردند، امیدواریم در کنگره پنجم شاهد افزایش کمی و کیفی آثار ارسالی باشیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha