پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام بهرامی، حضرت فاطمه الزهرا(س) را براساس روایات، حقیقت شب های قدر دانست و گفت: اگر انسان به حقیقت فاطمی برسد به حقیقت قرآن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی، در جلسه تودیع و تقدیر از معاون مالی- اداری  مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان، با اشاره به اینکه قرآن فلسفه ماه رمضان را تقوا بیان می کند، اظهار داشت: اگر روزه، ما را به این نتیجه برساند آنگاه روزه‌دار بوده ایم و اگر نتیجه حاصل نشود از روزه خیلی بهره‌ای نداشته ایم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به اینکه گاهی برخی اعمال را برای رفع تکلیف انجام می دهیم و این رفع تکلیف با رسیدن به مراتب بالا فاصله زیادی دارد، خاطرنشان کرد: غفلت و علاقه به دنیا با زیاد شدن سن و نزدیک شدن به مرگ بیشتر می شود؛ اغلب مردم با زیاد شدن عمر حرصشان نسبت به دنیا بیشتر شده و از مرگ می هراسند و علت آن است که هنوز به درجات بالای تقوا نرسیده اند.

وی با بیان اینکه آنچه انسان در سنین جوانی و میانسالی می تواند کسب کند، هرگز در کهنسالی نمی تواند به دست آورد، اضافه کرد: جوان راحت تر از دنیا می گذرد و  حجاب ها را کنار می زند و با خدا مانوس می شود.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: در روایت آمده که حقیقت شب قدر «فاطمه زهرا(س)» است، پس اگر انسان به حقیقت فاطمی برسد به حقیقت قرآن رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم انس با قرآن در ماه مبارک رمضان، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت که خود دریای بیکران معارف الهی بودند در ماه رمضان ختم قرآن روزانه داشتند، لذا سعی کنیم حداقل روزی یک جزء قرآن بخوانیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان در ادامه با بیان این که خدمت در حوزه برای انسان ماندگار است و هر کس قدمی در این عرصه برداشته،  زندگی اش برکت پیدا کرده است، اظهار کرد: آیات «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ» برای همه بشر کافی است و اگر به همین آیات ایمان آوردیم و عمل کردیم، وضع ما کاملا متفاوت می شد.

برپایه این گزارش، در پایان این جلسه از یک دهه زحمات آقای کیانی معاون مالی- اداری  مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان تقدیر و تودیع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha