جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امامزادگان

حوزه/ مجموعه نمایشگاهی"ضیافت الهی" اولین مجموعه نمایشگاهی ۹۸ معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه است، در قالب ۱۲ تابلو نمایشگاهی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مجموعه نمایشگاهی" ضیافت الهی ۹۸ " از سری مجموعه های نمایشگاهی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه ویژه اکران در امامزادگان شاخص سراسر کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی اوقاف تولید و همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسرکشور توزیع شد.

این مجموعه توسط دکترجلال محدثی با تلفیق نگارگری اسلامی و ایرانی طراحی شده است.

مجموعه ضیافت الهی به موضوعات قرآنی و تمرکز بر 11 موضوع؛ پرهیز از لقمه حرام با عنوان" شاداب باش!"، احترام به والدین با عنوان" مهربان باش!"، عمل به دانسته ها با عنوان" عامل باش!"، حفظ آبروی مومن با عنوان" مرد باش!"، احسان و نیکوکاری با عنوان" بخشنده باش!"، پرهیز از خشم با عنوان" بردبار باش!"، عمل به قرآن با عنوان" بنده باش!"، تقوی با عنوان" زلال باش!"، پیروی نکردن از نا دانسته ها با عنوان " آگاه باش!"، امید و توبه با عنوان" امیدوار باش!" ، عاقبت بخیری با عنوان " مواظب باش!" تولید شده است.

نوشتار تابلو شماره یک" شاداب باش" برداشت صحیح و مناسب شعار سال رونق تولید و مسئله اقتصاد برای کشور را بیان می کند.

«گل و گیاه وقتی شاداب و باطراوت می‌ماند که هوا و آب پاک در اختیار آن قرار گیرد. ما آدم‌ها هم همین‌طور هستیم؛ وقتی شاداب و سرزنده و سرحالیم که مواظب لقمه‌هایمان باشیم تا پاک و طاهر باشند.

این است که قرآن‌کریم می‌فرماید: «اموال یکدیگر را به باطل و ناحق نخورید!» (سوره بقره ،آیه 188) وَلَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ"»

تمثیل های روان و قابل فهم برای عامه از دیگر شاخصه های این مجموعه است به عنوان مثال تمثیل بکار رفته در عنوان تابلو "مهربان باش" با موضوع احترام به والدین نمونه ای دیگر از رویکردهای انتخاب موضوع این مجموعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha