جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مهدی منصوری

حوزه/ حجت‌الاسلام منصوری ضمن تأکید بر مراقبت از زبان، گفت: در ماه مبارک رمضان به‌گونه‌ای نباشد افرادی که گرسنه می‌مانند زیاد باشند ولی روزه‌داران واقعی عده‌ای قلیل باشند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، اظهار داشت: برای زبان که تکه‌ای گوشت در داخل دهان است، ائمه اطهار(ع)، علما و بزرگان 40 گناه کبیره نوشته‌اند که ممکن است زبان مرتکب آن شود.

وی، غیبت، تهمت، افترا و بازی با آبروی دیگران را از گناهانی خواند که زبان مرتکب آن می‌شود، افزود: آبروی یک مؤمن از کعبه بالاتر است و اگر انسانی خدایی ناکرده با تهمت یا افترا زدن آبروی مومنی را ببرد، همانند این است که خانه خدا را تخریب می‌کند.

امام جمعه شربیان به متمایز بودن دو عضو انسان نسبت به تمامی انسان‌های دیگر اشاره کرد و افزود: خداوند متعال انگشت سبابه و روی زبان هیچ فردی را شبیه فرد دیگری خلق نکرده است از این رو باید مواظب باشیم این زبانی که با خطوط رویش با هیچ فرد دیگری مشابهت ندارد، در روز قیامت له یا علیه شهادت خواهد داد.

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به آیه «الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُكَلِّمُنَا أَيْدِيهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ» بیان داشت: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: امروز بر دهانهاى آنان مهر مى ‏نهيم و دستهايشان با ما سخن مى‏ گويند و پاهايشان بدانچه فراهم مى‏ ساختند گواهى مى‏ دهند.

وی ضمن تأکید بر مراقبت از زبان، خاطرنشان کرد: باید از زبان خود مواظبت کنیم، به خصوص در زمان های خاص. در ماه مبارک رمضان که بیشتر از ۱۷ ساعت روزه می‌گیریم، به‌گونه‌ای نباشد که افرادی که گرسنه می‌مانند زیاد باشند ولی روزه‌داران عده‌ای قلیل باشند.

امام جمعه شربیان افزود: روزه‌داری نباید تنها به خالی ماندن شکم انسان منحصر شود و اعضای او مثل گوش، زبان و چشم او نیز روزه‌ باشند. زبانی که گناه کرده و تهمت و افترا بزند، دعایش مورد قبول درگاه باری تعالی قرار نخواهد گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha