جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم توسط آیت الله العظمی سبحانی در مجتمع آموزش عالی فقه

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی، یکی از مهمترین نشانه های نفاق رسانه های خارجی را بزرگ نمایی مشکلات و حوادث داخلی در ایران دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‎الله سبحانی ظهر امروز در سلسله درس های تفسیر خود در ماه رمضان  که در مدرسه حجتیه برگزار شد، گفتند: یکی از بهانههای منافقان برای عدم حضور در جهاد این بود که آنها بیان می کردند که ما را به جنگ مبر تا در فتنه نیافتیم؛ در اینجا دو احتمال وارد شده است که اولین احتمال آن است که بیان آنها ناظر به این مساله بود که اگر به شام برویم در دام گناه می افتیم.

ایشان افزودند: احتمال دوم این است که اگر ما برویم به گناه می افتیم و اینکه در اینجا گناه نکنیم و در همین شهر خود عبادت کنیم و به معصوم مبدل شویم.

معظم له یادآورشدند: قرآن می گوید که اینها در گناه بزرگ شده اند و تنها به این مورد خلاصه نمی شود؛ این گروه محاصره اقتصادی هم می کردند ولی امروز مدعی ایمان شده بودند.

ایشان خاطرنشان کردند: محاصره مسلمانان توسط مشرکان و منافقان مثل همین محاصره ترامپ است؛ برنامه تحریم برنامه منافقین است که از 1400 سال پیش انجام شده بود.

معظم له یادآورشدند: در زمان عثمان، مردی از قبرستان استخوان پدر کافر خود را درآورد و نزد او آورد و گفت که شما مسلمانان می گویید که کافران در آتش هستند ولی استخوان این کافر، سرد است؛ خلفا هم مثل همیشه برای حفظ نقاط ضعف خود از امام علی(ع) کمک می گرفتند.

این مرجع تقلید افزودند: امام علی(ع) نیز با یک مثال به این سوال پاسخ دادند؛ ایشان فرمودند که سنگ چخماق و آهنی را نزد ایشان بیاورند؛ سپس فرمودند که این دو سرد هستند ولی در برخورد آنها آتش تولید می شود؛ یعنی حس بزرخی که باشد این آتش درون مشاهده می شود.

ایشان یادآورشدند: بخشی از معاد، تجسم اعمال است ولی همه معاد شامل تجسم اعمال نیست؛ اعمال انسان در دوزخ بر انسان متجلی می شوند و پس از عذاب به او اطلاع می دهند که این آتش همان سکه هایی بود که در دنیا جمع آوری کرده بودید.

حضرت آیت الله سبحانی عنوان کردند: اگر در دنیا به دنبال احتکار باشیم همین احتکار و جمع آوری سودها و اموال حرام باعث می شود که در آخرت با همان پول و کالا عذاب خواهیم شد.

این مرجع تقلید یادآورشدند: یکی از نشانه های منافقین آن است که اگر مسلمانان در جنگ پیروز شوند بسیار ناراحت هستند ولی اگر در جنگ شکست بخورند خوشحال می شوند؛ برخی از رسانه های خارجی نیز همین گونه است که وقتی خبر پیروزی ها و توفیقات ایران را مثلا در مهار و ساماندهی سیل مخابره می شود از آنها ناراحت می شوند و منتشر نمی کنند ولی روزهایی که سیل می آمد به سرعت خبرها را منتشر می کردند و اخبار ویرانی را به گوش مردم می رساندند.

معظم له گفتند: اگر جمهوری اسلامی به تمام معنا قدرت مند شد، همه رسانه هایی که علیه او سخن می گویند عزا می گیرند ولی اگر گوشه ای زلزله و ناراحتی ایجاد شد همه آنها خوشحال است؛ امت اسلامی نباید دهن بین باشند بلکه خود ما باید بنشینیم و تجزیه و تحلیل کنیم.

ایشان یادآورشدند: اشکالات در نظام اسلامی مشکل وجود دارد ولی این مشکل را خودمان باید حل کنیم و نباید اجازه دهیم که دشمنان در این زمینه ورود کنند.

مفسر قرآن کریم عنوان کردند: اعتقاد به قضا و قدر از معتقدات ما است؛ آنچه خدا برای ما نوشته است در صلاح ما است و اگر شهادت و زندگی و مرگ طبیعی را برای ما نوشته برای صلاح ما است؛ می توان در دنیا زندگی کرد و در خدمت به خدا و خلق باشیم که رضایت خداوند در آن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha